Klantentevredenheid: 86.2%

Wij streven elke dag naar een maximale klantentevredenheid. Een training of opleiding staat nooit op zich. Wat uiteindelijk telt is het resultaat. Daarom houden we alle tevredenheidsscores bij van onze klanten. Hieronder vindt u de tevredenheidsscores van de 10 meest recente trainingen. Wij delen deze informatie graag met u. Transparante communicatie vinden we immers heel belangrijk.

DatumBedrijfGevolgde trainingScore
19.07.2017VerisureTime Management90%
19.07.2017VerisureTime Management75%
19.07.2017VerisureTime Management90%
19.07.2017ThyssenKruppProfessioneel LinkedIn gebruiken100%
17.07.2017ALDCoachend leidinggeven99%
17.07.2017ALDCoachend leidinggeven90%
14.07.2017ALDCoachend leidinggeven92%
14.07.2017ThyssenKruppProfessioneel LinkedIn gebruiken95%
13.07.2017Bombardier TransportationMediatraining95%
12.07.2017Bombardier TransportationMediatraining85%

Klanten getuigen

Hieronder vindt u enkele reacties van cursisten over de gevolgde trainingen:

,,Ik heb nu een aantal goede richtlijnen gekregen om optimaal een vergadering voor te bereiden, hoe beter structuur aan te brengen en ook tips gekregen voor het opstellen van de meeting minutes. Een aantal zaken waar ik nu steeds zal op letten zijn: rollen verdelen tijdens een vergadering, op tijd komen, objectieven en doel van een vergadering voorstellen. Een 10/10 voor trainer Bart Provost.”

Jothi Blontrock
IBBT

 

,,De cursus heeft ons geholpen om efficiënter te vergaderen met het team en om sneller tot beslissingen te komen waarbij ieders mening gehoord wordt. We kregen leuke en interessante tips rond de verschillende stijlen om te vergaderen en het letten op details tijdens een vergadering. Een boeiende training die gerust nog langer had mogen duren.”

Reinhilde Cortvrient
Scholengroep Limburg Noord

 

,, Ik wou nieuwe hands-on tips en tricks leren kennen die in de praktijk gebruikt kunnen worden. Ik heb heel wat waardevolle zaken bijgeleerd rond efficiënte vergadertechnieken en de opleiding werd op maat aangepast aan de deelnemers. Prima!”

Heidi Dreezen
Stad Genk

 

"Ik wou graag mijn Verdere expertise in sales uitbouwen en nieuwe tips & tricks leren om nog actiever te kunnen luisteren naar de klant. We gingen meteen aan de slag met technieken rond attitude, lichaamstaal en hoe te reageren in bepaalde situaties.

Via de rollenspelen van mezelf en de collega's werden heel wat zaken duidelijk. De aanpak was super. Gisteren opleiding gehad, vandaag al een aantal zaken toegepast. En het werkt! ”

Petra Vandenheede
(Leaseplan Belgium)

 

"De sales training van Hilde Jacobs heeft mij geleerd actief te luisteren naar de klant en meer vragen te stellen. Ik kreeg ook concrete tools aangereikt om een verkoop beter af te sluiten. ”

Frank De Wit
(Jacco Maris)

 

"Trainer Hilde Jacobs schotelde ons sterke praktijkcases voor en gaf een goede uiteenzetting van de verschillende stappen van het verkoopsgesprek. ”

Giuseppe Di Rocco
(Hectas, Manager België en Luxemburg)

 

"De praktijkervaring van Hilde Jacobs gebruikt ze in haar training. Deze Sales Workshop was zo verfrissend voor ons team dat we volgend jaar als follow up een Fieldcoaching willen inplannen. ”

Georges Boeren
(Sales Manager Hectas Schoonhouden) 

 

 

"De mediatraining bij Expert Academy is een van de betere opleidingen die ik reeds in mijn rijke carrière heb mogen volgen. De workshop was op maat en zeer sterk gericht op de praktijkervaring."

Elias Van Quickelborne
(Projectingenieur MDK afdeling kust)

 

"De cursus Mediatraining was zeer duidelijk en gestructureerd. De trainer stond open voor feedback en speelde goed in op onze vragen. Ook opvallend: hij had zich heel goed voorbereid. Ik kreeg duidelijke cameratips mee waarmee ik dadelijk aan de slag kon. Ik let nu meer op mijn houding en op hoe ik iets zeg.”

David Geerts
(Projectleider KUL Leuven)

 

“De Mediatraining van Expert Academy werd in onze organisatie als zeer positief ervaren. We hebben er allemaal veel van opgestoken. Vooral dankzij het doorgedreven maatwerk en de prima voorbereiding van de trainer. Hij beheerste ook goed de materie waarmee we bezig zijn, wat toch geen evidentie is in onze specifieke branche. Bij deze alvast een dikke merci!”

Karen Boers
Marketing & Communications Manager IBBT

 

“Als auteur vind ik het belangrijk op een professionele manier te pers te woord te staan. Tijdens de opleiding mediatraining kreeg ik interviewoefeningen met camerafeedback zodat ik snel van mijn “fouten” kon leren. Dankzij de beperkte groep deelnemers was de interactie optimaal. De cursus overtrof ruimschoots al mijn verwachtingen.”

Renée Van Tricht 
Auteur

 

“Ik kreeg nuttige tips over hoe je nieuws moet brengen en hoe je een persbericht opstelt waar de media niet omheen kunnen. De training was niet alleen informatief maar ook zeer interactief met interviewoefeningen voor de camera.”

Eveline Huys 
PR-Office Manager, Belgian Anti-Piracy Federation

 

 




“Ik wilde graag technieken leren om te komen tot een betere tijdsindeling en prioriteiten te stellen. Op een constructieve manier kreeg ik de juiste tools aangereikt zoals bijvoorbeeld het werken in tijdsblokken. De snelle en gedreven manier van doceren en de prima interactie met de groep maken van deze opleiding een topper. ”

Geert Bauwens
(Sales Manager, DAF Trucks)

 

“Ik wou graag komen tot een betere organisatie van mijn workload en daarbij ook de juiste prioriteiten stellen. De cursus Time Management heeft me dat bijgebracht, maar ook nog veel meer: agendabeheer, effciënter werken met gsm, e-mail en klassement. Met de matrix van Eisenhower kan ik - en ook vele van mijn collega's - direct aan de slag in het bedrijf. ”

Bert Callebaut
(Product Manager, Certis)

 

“De cursus Time Management heeft me geholpen om mijn taken beter in te delen en af te krijgen. Vooral de verschilende hulpmiddelen zoals agendabeheer en de ballontheorie zijn voor mij persoonlijk heel nuttig in de praktijk. ”

Gerrie Vercammen
(Consulent Centrum Morele Dienstverlening)

 

“De training Time Management heeft me geleerd prioriteiten te stellen en meer focus te leggen om mijn eigen vrije tijd. De trainer gaf me veel praktische tips om mijn informatiestroom te beheersen.”

Luc Wilms 
(Docent Hoge Katholieke School Kempen)

 

“De trainer leerde me het onderscheid maken tussen wat dringend en echt belangrijk is. De training was interactief en zeer duidelijk en leerde me een betere tijdsplanning opstellen.”

Marc Decloedt
(Service Manager, Synergics)

 

“Vooraf wou ik met deze cursus meer tijd winnen en prioriteiten stellen. Ik heb heel wat nuttige ideeën gekregen om alles beter aan te pakken en mijn werkomgeving optimaal te structureren.”

Sarah Janssens 
(Supply Chain en Customer Service Coordinator, Sasol Chemicals Benelux)

 

,,Ik kreeg praktische tips waarmee ik écht iets kan doen binnen de training conflicthantering. Zeer boeiend en verhelderend.”

Ester Wils
HR Officer, USG People

 

,,Zowel de uitleg als de interactie in de groep waren een echte eye opener voor mij. Bovendien waren de rollenspellen met Frederik Imbo ronduit schitterend. Deze opleiding was een echte eye-opener. Ik heb er heel wat van opgestoken! ”

Yasemine Caliskan 
Traffic Assistant, Kruidvat

 

,,In de cursus leerde ik hoe om te gaan met eventuele conflicten. Dit gebeurde heel concreet met het inoefenen van de aangeleerde theorie. Dit omvatte een stappenplan waarbij ik heb geleerd gevoel en behoefte duidelijk te scheiden. ”

Serge Dal Bosco
Belfius

 

,,Ik wou beter leren omgaan met conflicten. Deze cursus beantwoorde volledig aan mijn verwachtingen. We kregen zowel theoretische bagage mee alsook de praktische toepassing ervan. De leuke manier van 'rollen spelen' maakt dat alles beter 'top of mind' blijft. Daarnaast kregen we concrete voorbeelden mee van technieken die direct toepasbaar zijn in de praktijk. ”

Leen Ermgodts
Probis Corporate

 

,, Met deze cursus wou ik vooral mijn eigen visie op leidinggeven verbreden. Ik heb geleerd om te gaan met vaardigheden en wat de impact is van gevoelens bij het communiceren. Ik heb ook concrete tools meegekregen om structureler om te gaan met feedback. Dit traject was echt een hele verrijking.”

Rik Wynants 
Actos Consulting

 

,, De cursus beantwoordde integraal aan mijn verwachtingen, met als pluspunt de toepasbaarheid in de dagelijkse werkomgeving. Daarnaast kreeg ik ongekende interessante aspecten mee rond change management en bedrijfsvisie. In deze training kreeg ik bovendien een beter inzicht in mijn persoonlijke valkuilen. ”

Bruno De Geest 
E-Trinity

 

,, Mijn voornaamste doelstelling was om betere inzichten te verkrijgen inzake verhoudingen tussen collega's en leidinggevenden en als manager toch een duidelijke richtlijn mee te krijgen. Deze cursus heeft me geholpen om een duidelijke structuur om op te bouwen en het overzicht te bewaren in functie van "change". Daarnaast heb ik de kracht van empathie leren toepassen. Een ware eye-opener. ”

Sven Polfliet
James Walker Benelux

 

 

 

“De training hield mij een spiegel voor: ik kreeg inzicht hoe ik zonder schroom en zonder filter een boodschap kan overbrengen naar het publiek. Deze interactieve workshop heeft mij meer bijgebracht dan ik verwacht had. Het was een schitterende en boeiende dag!”

Nick Van Den Bosch
(District Manager Vanden Borre)

 

“De opleiding was fantastsich en van zeer hoog niveau. Ik durfde nog niet spreken voor een publiek, dus moest dat eerst overwinnen voordat ik met de tips & tricks aan de slag kon. Desalniettemin was de opleiding zeer leerrijk en gebruik ik het nu al de nuttige tips die ik kreeg zoals: pauzes nemen tijdens het spreken en oogcontact zoeken. Dit zijn 2 zaken die ik voorheen niet deed. Persoonlijk heeft deze training me geholpen om toch de sprong in het diepe te wagen en zonder schroom vooraan te presenteren voor een groep.”

Trisevgeni Stavropoulos
(Antwerp World Diamond Centre)

 

“De training was perfect en in een kleine, interactieve groep. Iedereen is volledig aan bod gekomen. Ik heb geleerd hoe ik zelfzekerder kan presenteren en hoe creatief om te springen met het publiek.”

Frank Vliegen
(Commercieel Directeur Accent Jobs for People)

 

“Expert Academy zorgde voor een zeer dynamische opleiding, erg to the point en onmiddellijk om te zetten in de praktijk. Via rollenspelen werd ik geconfronteerd met mijn te verbeteren punten op het vlak van Spreken voor Publiek.”

Dirk De Schuyteneer
(Training Manager Nycomed Belgium)

 

,,Mijn doel was om meer vertrouwen te krijgen tijdens mijn presentaties en mijn verwachtingen zijn na de opleiding perfect ingelost. Ik heb geleerd hoe ik oogcontact met het publiek kan opbouwen en ook dat mijn presentaties sterker overkomen, als ik meer rust uitstraal en stil blijf staan. ”

Guy Geens
(CEO Master Tours)

 

,,Toen het mijn beurt was om een belangrijke speech te geven, was ik ongelooflijk nerveus. De tips van coach Lies Martens hebben mij op dat moment echt geholpen. Goed ingeademend, mijn schouders omhooggetrokken, niet staan wiebelen, mijn gebaren voldoende groot gemaakt en de juiste intonatie gevonden. Achteraf kwamen op zijn minst tien personen mij gelukwensen voor mijn speech. Bedankt voor het uitstekende resultaat en de professionele begeleiding.”

Jean-Claude Vanhaute 
(Gedelegeerd Bestuurder ACM)

 

,,In de workshop kreeg ik concrete tools en technieken aangereikt om op een motiverende manier mensen aan te sturen. De opleiding werd op maat gebracht zodat aan onze vragen een antwoord werd gegeven. ”

Katleen Claesen
Target Recruitment

 

,,Ik wou graag inzicht in hoe een team te motiveren en op een positieve manier aan te sturen. In deze training werden concrete voorbeelden en praktische tips aangehaald. Ik ga zeker aan de slag met het toepassen van het LEO-principe, mij focussen op het "positieve" en beter inplannen om meer tijd te hebben voor opvolgingsgesprekken.”

Elke Van Hove
LeasePlan Belgium

 

"Met deze training wou ik vooral weten hoe ik moet reageren indien zich een geval van verbale agressie zou voordoen. Ook hoe je een gesprek moet afronden als anderen hun gelijk willen krijgen. Mijn verwachtingen werden volledig ingelost dankzij de vele bruikbare tips."

Anneleen Mannaerts
(Vlaamse Gemeenschapscommissie)

 



“Deze cursus heeft me geholpen om te leren onderhandelen op een gestructureerde manier en betere resultaten ('wins') te bekomen. Naast de algemene technieken was er zelfs bijkomend een persoonlijke analyse met tips. Er was eveneens veel aandacht voor het kader waarbinnen moet 'onderhandeld' worden in de praktijk. Verschillende concrete tips zal ik zeker meenemen in de eigen werking en ook de aandachtspunten op het gebied van non-verbale communicatie. Het was een zeer nutige en interessante opleiding!”

Ruth Huybrechts
(Vlaamse Overheid, Landbouw en Visserij)

 

“Bij aanvang hoopte ik met deze training tips te krijgen om onderhandelingen positiever te laten verlopen. Dankzij expert Franky Van Hoecke werden deze verwachtingen volledig ingelost. De workshop was zeer goed gegeven. Wat mij betreft: 10/10.”

Lorette Aerts
(Teamcoördinator Vlaamse Overheid, Inspectie Werk en Sociale Economie)

 

“Aangezien het de eerste keer was dat ik een dergelijke opleiding volgde, wist ik niet goed wat ik van de cursus Succesvol Onderhandelen moest verwachten. De training heeft me echter veel leerrijke tips bijgebracht die ik zal kunnen gebruiken om het in toekomstige onderhandelingsgesprekken anders aan te pakken. ”

Pascal Van Nieuwenhuyse
(Vlaamse Landmaatschappij)

 

,,Ik wilde graag leren hoe een onderhandeling constructief en inspirerend te voeren en tot een goed einde te brengen met duidelijke afspraken. Tijdens de training kreeg ik een hele reeks concrete tips: onderhandelen is niet verkopen, hoe anderen beter begrijpen en zelf beter begrepen worden, hoe evolueren van standpunten naar gemeenschappelijke belangen, ... De opleiding was echt prima, zeer prakrijkgericht en gebouwd op concrete cases. ”

Sofie Vanhout
(Staflid beleid en organisatie, Vlaamse Overheid, Departement Economie)

 

“De praktische oefeningen en feedback met camera waren zeer leerrijk en zorgden voor nuttige en direct bruikbare inzichten.”

Koen Vanbrabant
(Beleidsmedewerker Vlaamse Overheid, Inspectie Werk en Sociale Economie) 

 

“Met deze cursus wou ik vooral zicht krijgen op belangrijke aspecten bij onderhandelen en een aantal tips en tricks aanleren om mijn techniek te verbeteren. Door de duidelijke "hands-on" info op basis van concrete voorbeelden en oefeningen heb ik geleerd dat naast de juiste communicatieskills het belangrijk is een overeenstemming direct te ankeren.”

Wim Velghe
(Beleidsmedewerker Vlaamse Overheid Departement Werk & Sociale Economie) 

 

"Ik wilde weten hoe ik goed kan samenvatten zonder lettelrijk het gezegde te herhalen en hoe je feedback geeft zonder dat de ander zich rot voelt. Mijn verwachtingen werden volledig ingelost: ik leerde hoe je slecht nieuws kunt brengen, hoe je goede feedback kunt geven en welke gesprekstechnieken je daarvoor kunt hanteren."

Anouk Courtin
Kleur bekennen

 

"Mijn doelstelling was vooral te leren hoe ik juiste en kwalitatieve feedback kan geven. Dankzij de vele oefeningen die we gedaan hebben en de tips en advies die ik gekregen hebben heb ik geleerd om op een directe en assertieve manier feedback te geven en bij mijn standpunt te blijven."

Karine Vandermosten
FOD P&O

 

"Een boeiende, kwalitatieve workshop voor onze HR 2-daagse rond gedragsstijlen en onderlinge communicatie..”

Sonia Martens
(Training & Services Vandemoortele) 

“De professionele voorstelling heeft ons doen begrijpen waarom leerlingen (en collega’s) op een bepaalde manier reageren. Een pedagogische studiedag waarbij we met een goed gevoel huiswaarts gekeerd zijn. Ik kan deze boeiende workshop aan iedereen warm aanbevelen.!”

Louisette Dehasque
(Directeur Buso De Vest) 

“De compacte workshop was een groot succes. Alle medewerkers waren zeer enthousiast en het woord ‘communicatie’ wordt hier sindsdien meer en meer in de wandelgangen gebruikt.!”

Diane Ackermans
(Human Resources, LeasePlan Belgium) 




,, Deze teambuildingsdag is de eerste plaats een fijne dag onder collega's geworden, met als doelstelling het verbeteren van de onderlinge communicatie. De workshop werd op een zeer aangename manier gegeven zodat er een open sfeer ontstond en iedereen spontaan meedeed. ”

Annick Raes
Voka

 

,,Jaarlijks organiseren wij een Teambuilding met alle collega’s. Voor de tweede keer op rij, werkten we samen met expert Jan Buermans. De workshop was opnieuw super … grotendeels te danken aan onze supercoach! Hopelijk tot volgend jaar! ”

Jasmin Vervoort-Pighini
Directie-assistente Voka

 

,, Het was een heel boeiende teambuilding waarbij interessante items aan bod gekomen zijn. Er werd bijvoorbeeld gewerkt rond actief luisteren, met respect voor elkaars mening en hoe daarop verder te bouwen. ”

Genevieve Gavel
Techtransfer Universiteit Gent

 

“Ik had weinig verwachtingen van de cursus 'Personal Impact', maar het was zeer leerrijk voor mij, temeer ik niet wist wat ik kon verwachten. Mijn werkgever had maar een opleiding van één dag voorzien, volgens mij zou een diepere benadering nog meer efficiënt kunnen zijn!.”

Christel Hochsteyn (LBC-NVK)



“Véronique haar professionele aanpak levert je een dieper inzicht in je kijk op de wereld en hoe anderen je ervaren. Uitgaande van deze kennis geeft ze je tips en advies opdat je een evenwicht bereikt tussen je persoonlijkheid en je uitstraling. Hartelijk dank Véronique!”

Kathleen Stoffelen (Belgacom)



“Véronique heeft zelf een uitzonderlijke en inspirerende uitstraling en dat maakt haar, buiten een ervaringsdeskundige en expert op gebied van stijl en imago, een fantastische coach die anderen kan laten stralen zowel van binnen als van buiten!”

Johan Driessens (3S Consultancy)

 

 

“Deze cursus heeft enkele prachtige voorbeelden en inzichten gegeven hoe we meer dynamiek, spontaniteit en creativiteit kunnen krijgen via "out of the box" denken binnen ons bedrijf.

De training voldeed volledig aan de verwachtingen. Er was een zeer goede interactie in de groep en de docent is een geboren talent om informatie op een correcte, opbouwende doch open manier door te geven. Super cursus! Een echte aanrader! ”

Kurt Pappaert
KBC Bank

 

“Ik heb veel geleerd tijdens deze sessie en het was bovendien nog fun ook. Ik haalde er voor mezelf dingen uit waarvan ik nu weet dat ik eraan moet werken. Deze workshop is een uitnodiging om je grenzen te verleggen. Het is echt out of the box!"

Hilde De Meersman
Bond Moyson

 

,,Ik wil expert Frederik Imbo hartelijk bedanken voor de training ‘Klantgericht Communiceren’ die hij op onlangs op het bedrijf heeft gegeven. De feedback was heel positief: alle deelnemers waren zeer enthousiast en ze vonden het een hele geslaagde en leerrijke opleiding. ”

Marcelle Soons
HR - Mercer Belgium

 

,,Deze training was niet enkel een zeer goede opfrissing, het was ook een verdieping en bracht mij nieuwe en bruikbare inzichten. Vooral met de U-bocht en het gebruik van meta-taal kan ik direct aan de slag. ”

Daniel Howett
Coach Klantendienst - Van Gansewinkel

 

,, Door het concreet uitwerken van een aantal cases heb ik een duidelijk beeld en inzicht gekregen hoe ik probleemoplossend moet telefoneren. Een aantal tips kunnen onmiddellijk worden toegepast: hoe kan ik accuraat antwoorden op vragen van klanten, hoe reageer ik op moeilijke klanten en hoe rond ik een gesprek af. Gezien de zeer beperkte groep was het een verrijkende ervaring en werd er in een open sfeer rond concrete situaties gewerkt. ”

Ingrid Naessens
Klantendienst - Aarova

 

,, Mijn voornaamste verwachting was om een goed inzicht te krijgen in de universele principes die aan de basis liggen van een goed, zakelijk telefoongesprek. Dit werd ingelost zowel via een theoretische insteek als via praktische rollenspelen met videofeedback. Ik heb interessante technieken geleerd zoals het LEO-model en het positief formuleren van je boodschap. Alle aspecten zijn aan bod gekomen, voor mij kon deze cursus niet beter zijn. ”

Daniël De Rudder
Medewerker Commercial Applications - Vivium Groep

 

,,Mijn doel was om een aantal nieuwe technieken te leren in het geven van presentaties. Deze training was voor mij erg interessant en nuttig. Ik heb veel geleerd van nieuwe tips die ik kan gebruiken bij het geven van presentaties aan het management in ons bedrijf.”

Maarten Hermans
(Sony Belgium)

 

,,Deze cursus was een echte eye opener. Ik kreeg inzicht in enkele nieuwe presentatietechnieken en deze werden op een heldere manier uitgelegd. Vooral de notie van 'The naked presenter' trok mijn aandacht en zie ik direct toepasbaar in ons bedrijf.”

Vicky Monsieurs
(Corporate Training Manager - Liberty Global International)

 

,,Ik wou vooral vernieuwende ideeën in verband met opmaak en gebruik van presentatietools met andere presenteertechnieken. De workshop voldeed volledig aan mijn verwachtingen. Praktische oefeningen en theoretische inzichten leerden me een sterke structuur te brengen in een presentatie. Het is een dynamische doe-opleiding met een aangename, ervaren docente. .”

Katrien Moeremans
(ING Contact Center)

 

 

 

"Ik spreek vaak voor groepen en wou graag mijn stem leren gebruiken zonder deze te forceren of te vermoeien. Door de praktijkgerichte oefeningen, die ook gemakkelijk thuis te doen zijn, kan ik meteen aan de slag. De leuke sfeer in de groep en de rustige aanpak van de docent waren een bijkomend pluspunt. Deze opleiding kwam voor mij als geroepen!"

Sanne Peeters
(OCMW Antwerpen)

 

"Mijn verwachtingen zijn goed ingelost. Expert Harald Van Beeck leerde ons een correcte ademtechniek om onze stem niet te vermoeien. De uitspraak- en articulatieoefeningen, die we mee naar huis kregen, ga ik dadelijk toepassen."

Tine Vervoort
(Klantbegeleider, Digipolis)

 

"Ik wou vooral mijn uitspraak verbeteren en leren luider te spreken. We hebben zeer nuttige tips gekregen en dankzij de persoonlijke aanpak was er voldoende ruimte om iedereen aan bod te laten komen."

Evelien Willems
(Verantwoordelijke ALM, Bank van Breda)

 

"Ik was op zoek naar een manier om mijn stem beter te beheersen, vooral in stressvolle situaties. Tijdens de stemcoaching, kreeg ik concrete ademhalingsoefeningen en stemtechnieken aangereikt om bewuster met mijn stem om te gaan."

Vicky Monsieurs
(Corporate Training Manager, Liberty Global International) 

 

 

,, Ik wou leren op een professionele manier een boodschap krachtig overbrengen. Oefenen voor de camera was een beetje vreemd maar heeft me aangenaam verrast. Jezelf bezig zien en horen, van daar uit vertrekken om te kijken wat er beter kan.

Zoals we geleerd hebben is slechts 7% inhoud. De rest is verbale en non-verbale taal. Ik heb me beter leren kennen door het camerawerk. Het is belangrijk dat je van in het begin een presentatie levendig houdt. Ik ga dit ook en alle andere tips toepassen voor mijn publiek. Ik heb super veel bijgeleerd. ”

Glen Christiaens
Gewestelijke Maatschappij voor Woningbouw

 

,,Via deze training wou ik een aantal technieken leren om een goeie voorstelling van mezelf te maken. Ik heb drie belangrijke belangrijke dingen geleerd: snelle facts brengen gecombineerd met brugverhalen, hoe je persoonlijkheid te gebruiken en een vleugje humor toe te voegen. Mijn verwachtingen werden volledig ingelost.”

Stijn Vercamer
sp.a

 

,,Hoe maken we van een businessplan een sterk commercieel verhaal? Ik wilde vooral leren hoe een verhaal of elevator pitch gepercipieerd wordt door een klant. De workshop was praktijkgericht en zeer geslaagd. Ik leerde hoe je het verhaal interactief en expressief kan brengen zodat de boodschap nog duidelijker overkomt.”

Hans Van Grunderbeeck
Horecafocus

 



 

“Ik wilde vooral mijn schroom overwinnen om te prospecteren per telefoon, structuur te kunnen brengen in een prospectiegesprek en hoe om te gaan met tegenargumenten. Tijdens de training gingen we meteen concreet aan de slag met oefeningen en camerafeedback. Ik leerde gebruik te maken van mijn eigen mentale ingesteldheid, positieve woordkeuze en de doelstelling van het gesprek voor ogen te houden.”

Ingrid Robberechts
(Loyalty Consultant, Joos Consulting)

 

“De zeer concrete tips en tricks uit deze praktijkgerichte training kon ik dadelijk toepassen op mijn werksituatie. Het was bovendien een plezier om trainer Hilde Jacobs te kunnen samenwerken.”

Vanessa Van Acker
(Product Manager, Nieuwe Media Groep) 

 

“Ik wil de graag leren hoe succesvol een afspraak te maken bij een klant via telefonische prospectie. Mijn verwachtingen werden volledig ingelost: de training was zeer duidelijk en overzichtelijk en er werd rekening gehouden met de individuele noden in de groep. Deze cursus is voor mij persoonlijk een oplossing om kwalitatieve afspraken te maken en tegenwerkingen van de prospect beter te kunnen weerleggen.”

Joachim Desmet
(Consultant, 3G Group) 

 

“ Ik wou heel graag weten hoe je een "neen" kunt ombuigen naar een "ja" tijdens een telefoongesprek voor een afspraak. Via praktijkoefeningen en het formuleren van mogelijke counterantwoorden is dit meteen in de praktijk toegepast. Daarnaast kreeg ik ook zicht op een duidelijke structuur van te volgen punten tijdens prospectie via de telefoon. Ik ben onder de indruk van de positieve lesstijl én de kennis van de trainer.”

Tom Van Remoortere
(Agora Press) 

 

,,In de workshop Coachend Leidinggeven kreeg ik concrete tools en technieken aangereikt om op een motiverende manier mensen aan te sturen. De opleiding werd op maat gebracht zodat aan onze vragen een antwoord werd gegeven. Ik he geleerd mensen hun motivatie en reacties te begrijpen vanuit hun waarden. Ik weet nu ook hoe te analyseren, welke aspecten van een competentie er wel of niet goed zitten zodat er meer aandacht aan gegeven kan worden. Het was een zeer goede opleiding en de tijd vloog gewoon voorbij. ”

Katleen Claesen
Target Recruitment

 

,,Ik wou graag inzicht in hoe een team te motiveren en op een positieve manier aan te sturen. In deze training werden concrete voorbeelden en praktische tips aangehaald. Ik ga zeker aan de slag met het toepassen van het LEO-principe, mij focussen op het "positieve" en beter inplannen om meer tijd te hebben voor opvolgingsgesprekken.”

Elke Van Hove
LeasePlan Belgium

 

,,De Open Academy is een avond met heel interessante workshops. Ik heb een drietal tips opgeschreven en ben van plan om meer mijn eigen prioriteiten eerst te zetten.”

Kathleen Vervack
Secretary Plus

 

,,Ik vond het heel begeesterend en met heel veel flair gebracht. Het is eigenlijk opmerkelijk dat er op zo'n korte tijd zoveel kennis kan worden gebracht. Een uiterst geslaagde avond die mijn interesse wekt naar meer.”

Wouter Desmet 
Alcatel-Lucent

 

,,Ik vond het heel interessant en ik ben een paar nieuwe dingen te weten gekomen die wellicht interessant kunnen zijn voor onze organisatie. Ik ben alvast naar huis gegaan met enkele goede voornemens!”

Linda De Moor 
HDP & Arista

 

 

,,Nogmaals hartelijk dank voor de inspirerende presentatie en workshop omtrent Social Media. Het heeft me veel inzichten bijgebracht en ik ga hiermee verder aan de slag. ”

Koen Stevens
Senior Account Manager - Right Management

 

,,De cursus bracht ons op de hoogte van de nieuwe internet toepassingen. Onze aangeleerde kennis van van het gebruik van de Social Media, kunnen we nu gaan gebruiken om een budgetvriendelijke promotiestrategie op te zetten. ”

Griet De Prest
Communicatiemedewerker - Brugge Plus

 

,,Ik wou meer vertrouwd geraken met de werking van sociale media. Meer bepaald het op een correcte en controleerbare manier plaatsen van een bedrijfsprofiel op de verschillende media. Ik heb nu veel meer info over de concrete mogelijkheden die deze media bieden, vooral voor professioneel gebruik.”

Fabienne Hoeben
Confederatie Bouw - Mourik

 

,,Al mijn verwachtingen zijn vandaag ingelost. Dankzij de cursus zal ik kunnen experimenteren met een aantal tools, kan ik de statistieken van onze website beter opvolgen en zal ik in staat zijn om een betere strategie op te starten. Trainer Lieven Buyse bracht zijn workshop met kennis van zaken, was interactief en slaagde er in om alle onderwerpen toe te passen op de realiteit van de deelnemers. ”

Karen Boers
Marketing & Communications Manager - IBBT

 

,,Ik wou graag leren hoe ik een presentatie beter kan in elkaar steken en hoe ik meer zelfvertrouwen kan uitstralen tijdens het presenteren zelf. Tijdens de training kreeg ik hierover heel wat tips aangereikt. Hiermee kan ik meteen aan de slag. Vooral met maken van oogcontact met het publiek en het belang van een correcte houding tijdens het presenteren.”

Sam Van Dijk
(Design Engineer, Artenius Pet Packaging)

 

“Sylvie Verleye weet haar kennis zeer levendig over te brengen. De tips rond presenteerstijl, opbouw van de presentatie en het gebruik van PowerPoint waren zeer waardevol. Ik heb meer gekregen dan verwacht. Deze super interessante dag is voorbijgevlogen!”

Inge Lauwers
(Marketing, LoQutus) 

,,De cursus Presentatietechnieken leerde mij handige tips en vaardigheden om mijn stemgebruik en houding te verbeteren. Tevens kreeg ik meer inzicht in hoe je een goeie structuur opbouwt voor een presentatie. Mijn mening is duidelijk: iedereen die op professioneel gebied presentaties geeft, dient deze of soortgelijke cursus te volgen!”

Carl Spelkens
(Senior Systems Engineer, Xylos)

 

“Mijn hoofdoel was minder stress te hebben bij het presenteren voor een groep mensen. Trainer Sylvie Verleye heeft mij op een fijne manier verder geholpen om mijn presentaties te verbeteren: ik geef deze praktijkgerichte training een 9 op 10.”

Henk van Oosterhout 
(Manager Technical Support, Applikon Bio Technology) 

"De coaching van Sylvie Verleye is zeer doeltreffend én aangenaam bovendien! Dankzij een eerste kennismaking gedurende mijn Proximus tijdperk, heb ik geen moment aan getwijfeld een beroep te doen op Sylvie om de presentatie voor de IPO roadshows te verfijnen."

Luc Lammens 
(CEO Punch Telematix) 



 

,,Voor ons als bedrijf is het belangrijk concrete en praktische informatie te krijgen rond website optimalisatie en het verbeteren van onze resultaten in zoekmoteren zoals Google. Al mijn verwachtingen werden tijdens de cursus internet marketing ingelost, zelfs meer dan dat. Eindelijk een opleiding die ik onmiddellijk in de praktijk kan omzetten. ”

Gaëlle Boterdael
PR & Marketing - Electronic Partner Belgium

 

,,Ik wou graag meer inzicht verwerven in SEO en het selecteren van de juiste keywords. Tijdens de cursus werd het belang van de juiste metadata duidelijk uitgelegd. Ik kan nu meteen aan de slag met het optimaliseren van Google Adwords en het aanpassen van de metadata van de website. ”

Vanessa Tassenoy
Sales & Communication Officer - Belga News Agency

 

,,Het onderdeel over website optimalisatie was heel interessant en ook over het gebruik van Adwords heb ik heel wat bijgeleerd. ”

Marie-Isabelle Muninger
Brand Manager Senseo - Sara Lee

 

,,De training gaf een zeer duidelijke uitleg bij de behandelde onderwerpen. Dankzij een beter inzicht in deze online marketing technieken, kan ik met verschillende punten direct aan de slag. ”

Maarten Goossens
Sales & Marketing - Hessenatie Logistics

 

,,Ik wilde graag voldoende kennis verwerven over de diverse internet marketing technieken om onze verschillende providers van online toepassingen te challengen. In de cursus werden de voornaamste aspecten helder en duidelijk toegelicht zonder daarbij in ultieme details te vervallen. Vooral de tips rond structuur en opbouw van een website, e-mail opvolging en Google Adwords zijn meteen toepasbaar. ”

Christophe Van Bever
Marketing - Bostoen Villabouw

 

,,Mijn verwachtingen van de cursus Internet Marketing werden ruimschoots ingelost. Vooral de informatie over usability tests en het gebruik van Google Website Optimizer zijn punten die ik dadelijk wil toepassen. De cursus was helder en duidelijk en getuigde van een persoonlijke aanpak. ”

Lydia Bottenburg 
Marketingverantwoordelijke - Special Fruit NV

 

,,De cursus Internet Marketing bracht ons op de hoogte van de nieuwe internet toepassingen. Onze aangeleerde kennis van Google Adwords en van het gebruik van de Social Media, kunnen we nu gaan gebruiken om een budgetvriendelijke promotiestrategie op te zetten. ”

Griet De Prest
Communicatiemedewerker - Brugge Plus

 

,,De jarenlange ervaring van expert Lieven Buyse inzake Internet Marketing was duidelijk voelbaar.”

Veerle Vermeulen
Communicatieverantwoordelijke - CC De Werf

 

,,Al mijn verwachtingen zijn vandaag ingelost. Dankzij de cursus Internet Marketing zal ik kunnen experimenteren met een aantal tools, kan ik de statistieken van onze website beter opvolgen en zal ik in staat zijn om een betere strategie rond e-mail marketing op te starten. Trainer Lieven Buyse bracht zijn workshop met kennis van zaken, was interactief en slaagde er in om alle onderwerpen toe te passen op de realiteit van de deelnemers. ”

Karen Boers
Marketing & Communications Manager - IBBT

 

,,De training Internet Marketing bood voldoende afwisseling tussen theorie en praktijk. Met de tools rond e-mail marketing en internet advertising kan ik direct aan de slag. De trainer communiceert zeer duidelijk: professioneel en toch vlot. Bovendien slaagt hij erin interactie uit te lokken en de deelnemers op hun gemak te stellen.”

Stephanie Dierckxsens
Communicatieverantwoordelijke - Symfonieorkest Vlaanderen

 

,,Trainer Lieven Buyse sprak met kennis van zaken en speelde constant in op vragen uit de groep. Zelf kreeg ik een duidelijk beeld over de optimalisatie van onze website. Op die manier kunnen we meer bezoekers genereren en worden we beter gevonden via Google.”

Manon Billiet
Communicatiemedewerker - Brugge Plus

 

 

"Deze opleiding was zeer praktijkgericht en doorspekt met voorbeelden die gegrepen werden uit de dagelijkse werkomgeving van de medewerkers. Dit maakt de opleiding bijzonder boeiend en gevarieerd en onmiddellijk bruikbaar in de praktijk. Zo wordt de ‘sandwichtechniek’ dagelijks gebruikt wanneer een moeilijke boodschap moet gebracht worden. Ook andere technieken zoals de ‘kapotte grammofoonplaat’ of ‘misten’ komen regelmatig aan bod. Iemand die aan telefoon zegt “geen probleem, mevrouw” wordt wel eens op de vingers getikt door een collega met de woorden“foei, dat heeft Frederik ons niet zo geleerd”. Een echte aanrader voor iedereen die wel eens een telefoongesprek voert!”

Lieve Tourné
Customer Service Manager Freshmeals

 

,,Ik wil expert Frederik Imbo hartelijk bedanken voor de training ‘Klantgericht Communiceren’ die hij op onlangs op het bedrijf heeft gegeven. De feedback was heel positief: alle deelnemers waren zeer enthousiast en ze vonden het een hele geslaagde en leerrijke opleiding. ”

Marcelle Soons
HR - Mercer Belgium

 

,,Deze training was niet enkel een zeer goede opfrissing, het was ook een verdieping en bracht mij nieuwe en bruikbare inzichten. Vooral met de U-bocht en het gebruik van meta-taal kan ik direct aan de slag. ”

Daniel Howett
Coach Klantendienst - Van Gansewinkel



,,Ik was aangenaam verrast te merken dat er talloze verbeteringen mogelijk zijn aan onze vastgeroeste communicatiegewoontes. De cursus gaf me inzicht in hedendaagse schriftelijke communicatiestijlen en spelling. De opbouw van de training was prima door de combinatie van theorie en oefeningen en ook door in te spelen op de situaties van de dagelijkse praktijk. Een aanrader! ”

Saskia van den Brekel
(KPN Group)

 

,,Met deze training beoogde ik vooral een meer professionele aanpak van mijn emailverkeer. De training deed me stilstaan bij mijn stijl van emailen en hoe ik deze met kleine aanpassingen kan optimaliseren. Het aangeboden curusmateriaal was overzichtelijk en laat me toe het geleerde meteen toe te passen in de praktijk. ”

Isolde Funk
(Gouden Gids)

 

,,Mijn doelstelling was om beter zakelijk te communiceren. Ik wou vooral mijn e-mail verkeer beknopter en duidelijker laten overkomen. Er werden in de cursus een aantal bruikbare technieken uitgelegd en ook oefeningen werden samen uitgevoerd. Enkele van de aangeleerde tips en technieken ga ik zeker toepassen. ”

Dirk Verjans
(Tenneco Automotive)

 

,,Ik wilde leren om op nog meer klantvriendelijke manier e-mails te schrijven. Daarnaast was het belangrijk om de nodige handvaten te krijgen om op een creatieve manier teksten voor het web en voor nieuwsbrieven te schrijven Deze verwachting werd volledig ingevuld dankzij de nuttige tips en de praktische oefeningen. De syllabus neem ik nog steeds bij de hand wanneer ik teksten schrijf. ”

Nathalie Verheyden
(Genzyme)

 

 

,,In deze cursus heb ik geleerd hoe ik beter kan omgaan met bepaalde stressfactoren die ik zelf niet in de hand heb, en dit op een zeer aangename manier! De workshop was heel to the point en zeer leerrijk. Het is de meest interactieve traninig die ik ooit heb gehad en met een super docent. Ik heb het gevoel dat ik hier echt nog lang de vruchten van ga kunnen plukken. ."

Tracy Van Maercke
(Benteler)

 

,,Ik zocht naar een betere kijk op stress, ik wou het probleem begrijpen en aanvaarden. De training steeg boven alle verwachtingen uit. Ik had echt het gevoel dat deze training speciaal voor mij op maat was gemaakt. Daarom geef ik een 10 op 10."

Gunther De Smedt
(Director, Westcon)

 

,,Jerko is een getalenteerde trainer die erin slaagde om de werknemers aan te pakken met diverse situaties uit onze eigen werksfeer,... ideaal om de aangeleerde tips & tricks onmiddellijk toe te passen in de praktijk! Kortom een fantastische ervaring! Bedankt Jerko!"

Sonia Vanhamme
(Executive Assistant, Coloplast Belgium NV/SA)

 

"Expert Jerko Bozikovic zorgde voor een mooie balans tussen theorie en praktijk en slaagde er in om zich tijdens de workshops volledig in te leven in de groep. Bedankt voor de zeer professionele training die zeker zal verderleven en toegepast worden binnen de organisatie."

Ann Jacobs
(Office Manager, Cognos)

 

“Deze cursus heeft enkele prachtige voorbeelden en inzichten gegeven hoe we meer dynamiek, spontaniteit en creativiteit via brainsstormsessies kunnen krijgen binnen ons bedrijf.

Trainer Jan Buermans heeft ons met enkele basisprincipes bijgebracht hoe we dit dadelijk kunnen toepassen. Bijvoorbeeld hoe je voor te bereiden op een brainstorm en hoe het "out of the box" denken triggeren...

De cursus voldeed volledig aan de verwachtingen. Er was een zeer goede interactie in de groep en de docent is een geboren talent om informatie op een correcte, opbouwende doch open manier door te geven. Super cursus! Een echte aanrader! ”

Kurt Pappaert
KBC Bank

 

“Ik heb geleerd hoe pers efficiënt te benaderen met een goede boodschap. Daarnaast heb ik ook heel wat ideeën en inspiratie gekregen van de andere deelnemers.”

Maud Collée 
(Communication Officer, Henkel Benelux) 

“Alain Grootaers is een goede lesgever. Zijn workshop 'Hoe kom ik in de pers?' gaf me zin om met het aangereikte materiaal onmiddellijk aan de slag te gaan op het werk.”

Gert Van Daele
(Projectverantwoordelijke, Provinciaal Veiligheidsinstituut Antwerpen) 

“Via deze cursus leerde ik hoe een persbericht op de juiste wijze en via de juiste kanalen te verspreiden om zo een maximale impact te hebben in de media. ”

Kathleen Rogier
(Consulent, Unie Vrijzinnige Verenigingen) 



 

,, Ik wilde meer inzicht krijgen in het correct taalgebruik en de manier van noteren bij verslaggeving. Zelf moet ik bijna dagelijks communiceren met klanten en leveranciers via e-mail en nu heb ik de kennis van hoe ik dit het beste doe. Mijn schriftelijke communicatie is nu een stuk efficiënter geworden.”

Peter De Reu
Provincie Antwerpen



,, In de cursus heb ik heel veel richtlijnen, tips en tricks gekregen om mijn schriftelijke communicatie (zowel intern als extern) op een professionele manier te behandelen. Ik heb geleerd hoe informatie op een beknopte en heldere manier te formuleren, het positieve in de kijker te zetten en de focus te leggen op de belangrijkste informatie. De workshop was informatief, leerrijk en zeer goed gebracht.”

Anita Verschueren
ICL

 

 

,, Deze opleiding was voor mij een grote hulp. Ik heb praktische tips meegenomen om beter om te gaan met dominante tegenpartijen tijdens besprekingen en discussies. Deze tips en aandachtspunten heb ik als eerste pagina gezet in het notitieschrift dat ik meeneem naar besprekingen die buiten mijn comfortzone liggen. Ik heb heel veel gehad aan deze training. ”

Sven Decock  
Xylos

 

,, Ik wou graag bruikbare tips aangereikt krijgen om me beter te kunnen wapenen in moeilijke situaties. Door de concrete aanpak van de lesgever en de verschillende rollenspelen, heb ik heel wat bijgeleerd. ”

Eva Bes  
Havenbdedrijf Antwerpen

 

“Een zeer praktische opleiding. Je kan er direct mee aan de slag om je dagelijkse activiteiten te vereenvoudigen: bijvoorbeeld een telefonisch gesprek met een klant noteren, je eigen activiteiten overzichtelijk bijhouden en structuur brengen in je taken en plannen.”

Elly Peeters
(Marketing Assistant, IMCD Benelux) 

“Bart is een enthousiaste trainer die origineel & verrassend uit de hoek komt tijdens open opleidingen en bovendien als coach erg empatisch, doelgericht en to-the-point weet te zijn zodat hij zonder moeite mensen motiveert om te werken aan hun persoonlijke ontwikkeling.”

Sabine Ballet
(HR & Office Manager, Atlas Copco Rental) 

“Een training met Bart is als terecht komen in een achtbaan: een sensatie! Bart haalt tijdens een training alle mogelijke aandachtstrekkers boven; soms moet je naar adem snakken en op het einde van de sessie ga je gegarandeerd met tientallen goede, werkbare ideeën en tips naar buiten.”

Filip Nicasi
(Zaakvoerder Horeca Partners) 



,, In deze training heb ik geleerd op een constructieve, onderhandelende manier te communiceren en zo meer welwillendheid te krijgen bij de tegenpartij. De cursus heeft mij heel wat inzichten bezorgd die nu al hun vruchten afwerpen. Een zeer boeiende en praktijkgerichte training!”

Mathias De Schrijver  
IPS Belgium

 

,, Ik was op zoek naar concrete tools voor betere communicatie: een boodschap overbrengen zonder 'ruis' en ook hoe emoties te overstijgen in de communicatie. Er werden duidelijke handvatten en structuren aangereikt om beter te communiceren. Bovendien kreeg ik meer inzicht in mijn persoonlijkheidsstructuur. Daardoor kan ik nu op een veel bewustere manier communiceren.”

Kathleen Konincks  
Resiplast

 

,, Ik wou Vlotter leren communiceren en daarbij punt per punt afhandelen zonderde items van een gesprek door te elkaar halen. Hiervoor kreeg ik een duidelijke structuur aangereikt, bovendien was er ook aandacht voor lichaamstaal en het overbrengen van slecht nieuws. ”

Jef Rasschaert  
BOSAL Emission Control Systems

 

,, Ik wou vooral technieken aanleren om beter feedback te kunnen geven. Deze verwachting werd volledig ingelost, we zagen zelfs meer dan dit. Ik heb techniek geleerd om kalm te blijven, beter te communiceren en ervoor te zorgen dat anderen zich bij problematische feedback niet opwinden.”

Krystyna Krywen  
Agataal

 

"Deze zeer inspirerende workshop leerde me hoe positief te communiceren in tijden van verandering en ook hoe communiceren met verschillende profielen binnen een team. We hebben het maximum gehad op de korte tijdspanne, dus kon het niet beter.”

Kim Coenen
(De Lijn) 

 



,, Ik wou leren op een professionele manier een boodschap krachtig overbrengen. Het is belangrijk dat je van in het begin een presentatie levendig houdt. Ik ga dit ook en alle andere tips toepassen voor mijn publiek. Ik heb super veel bijgeleerd. ”

Glen Christiaens
Gewestelijke Maatschappij voor Woningbouw

 

,,Via deze training wou ik een aantal technieken leren om een goeie voorstelling van mezelf te maken. Ik heb drie belangrijke belangrijke dingen geleerd: snelle facts brengen gecombineerd met brugverhalen, hoe je persoonlijkheid te gebruiken en een vleugje humor toe te voegen. Mijn verwachtingen werden volledig ingelost.”

Stijn Vercamer
sp.a

 



 

,, Mijn doelstelling was vooral tips/handvaten te krijgen voor het voeren van functioneringsgesprekken en dan vooral met moeilijke medewerkers. De verwachtingen zijn volledig ingelost. Ik heb concrete tips meegekregen voor de voorbereiding en de uitvoering van de functioneringsgesprekken. Zowel vertrekkende vanuit het standpunt van de medewerker als vanuit mijn eigen standpunt. Bij de voorbereiding van de functioneringsgesprekken zal ik zeker gebruik maken van de ijsberg techniek. Ik heb geleerd de medewerkers op een motiverende manier meer bewust maken van hun eigen keuzes en de gevolgen ervan. ”

Karen Declercq
CM Leuven

 

,,Ik stond aanvankelijk heel sceptisch tegenover het opzet en werd eigenlijk vanaf het begin meegenomen in een boeiend verhaal en waarbij ik een duidelijk beeld kreeg van wat er uit zo'n functioneringsgesprekken allemaal te halen valt. Door de aanpak werd duidelijk dat je heel wat interessante en bruikbare info kan puren ut zo'n gesprek en ook direct kan toepassen. Ik heb ook geleerd dat een functioneringsgesprek geen momentopname, maar een continue proces zou moeten zijn. Wat mij betreft een zeer geslaagde opleiding. ”

Iwein Baeyens
UZ Brussel

 



 “Als interim manager bij Infrabel), wou ik mijn team aantonen hoe je het leven anders kon zien. Deze verwachting werd perfect ingelost. Alle voorbeelden en citaten gaan wij onmiddellijk in de praktijk toepassen. ”

Patrick Van der Kar
Infrabel

 

“Ik wou vooral weten wat emotionele intelligentie nu echt is en hoe ver ik zelf sta in het 'proces'. Het was een zeer deskundige cursus, doorspekt met tal van echte voorbeelden en bovendien zeer bevattelijk uitgelegd. Door prachtige manier van doceren en beantwoorden van vragen heb ik er heel wat van opgestoken voor mijn eigen persoonlijke ontwikkeling, vooral dan qua omgang met klanten en collega's. ”

Jean-Marie Van Haelewijn
De Mens Nu

 

 

,,Mijn doelstelling was om beter zakelijk te communiceren. Ik wou vooral mijn e-mail verkeer beknopter en duidelijker laten overkomen. Er werden in de cursus een aantal bruikbare technieken uitgelegd en ook oefeningen werden samen uitgevoerd. Enkele van de aangeleerde tips en technieken ga ik zeker toepassen. ”

Dirk Verjans
Tenneco Automotive

 

,,Ik wou handige tips en tricks om mijn mailbox efficiënter te beheren. In de workshop werden direct toepasbare technieken aangeboden zoals 2x per dag mails lezen, wanneer beantwoorden, en welke mails te klasseren of verwijderen. ”

Kristien Goyens
Carrefour

 

 

"In this training I hoped to receive tips and tricks on how to avoid misunderstandings between people from different nationalities and backgrounds, especially between Dutch and Belgium co-workers. I have learned that behaviour can be a cultural reaction but also that the individual attitude can play an important role. Being able to understand, flexibility and not judging the expected feedback from colleagues are the major learning points."

Christophe Nadaud
BOSCH P&O

 

"I myself and our Customer Programme Team at Snecma Services Brussels were delighted with Jerko's intercultural communication training. The course was interactive and creative. It surpassed the simple do's and don'ts and offered an in depth insight into what communication all together is about. I am confident we'll be a better service provider after having enjoyed this training session."

Wim Collaer
Accounts Director at Snecma Services Brussels 

 

,,Ik vond het belangrijk tips/handvaten mee te krijgen voor het voeren van functioneringsgesprekken en dan vooral met moeilijke medewerkers. Mijn verwachtingen zijn volledig ingelost. Ik heb concrete tips meegekregen voor de voorbereiding en de uitvoering van de functioneringsgesprekken, zowel vertrekkende vanuit het standpunt van de medewerker als vanuit mijn eigen standpunt. Bij de voorbereiding van de functioneringsgesprekken zal ik zeker gebruik maken van het ijsberg model en de medewerkers meer bewust maken van hun eigen keuzes en de gevolgen ervan. ”

Karen Declercq 
CM Leuven

 

,,In deze workshop heb ik Prezi leren ontdekken en hoe er mee te werken. Ik vond de opleiding zeer goed met een perfecte combinatie tussen theorie en praktijk. ”

Eveline De Jonckheere
ING Contact Center

 

,,Mijn doelstelling was een presentatie met Prezi leren maken. Ik heb heel veel uit deze workshop geleerd en ondertussen is mijn eerste Prezi een feit. Hartelijk dank aan trainer Harald Van Beeck die het tweede deel van de opleiding volledig heeft aangepast aan onze noden. ”

Liesbeth Van Geert
Vlaams Ministerie van Onderwijs & Vorming

 

,,Ik wou graag technisch Prezi onder de knie krijgen en tips krijgen in verband met het presenteren. Mijn verwachtingen werden helemaal ingelost. De uitleg over Prezi was perfect om te kunnen starten en tijdens de sessies werden heel wat tips meegegeven omtrent het presenteren. ”

Marc Reynders
Voorrangsbeleid Brussel

 

,,Ik wou graag de terminologie uit accountancy uitgelegd krijgen en een overzicht krijgen in hoe financiën worden georganiseerd in een bedrijf. Beide verwachtingen werd volledig ingelost in deze interactieve cursus. Ook het tempo en de manier van aanbrengen van de leerstof was ideaal. Ik kan nu concreet aan de slag met het opmaken van ratio's en het interpreteren van maandoverzichten .”

Saskia Lippens
(Expert Technologist, VIB)

 

“Voor mijn job wou ik een beter inzicht in de jaarrekening en balans krijgen. De cursus was perfect. De trainer gaf een heldere en duidelijke uitleg en ook inhoudelijk was de workshop heel interessant. ”

Sanne Zwagemaker
(‎Strategy Consultant, MCL Europe) 

 

 

,, Deze opleiding bood mij een helder en aangevuld inzicht in projectmanagement, voornamelijk binnen een sturende en strategische context. De modellen die werden besproken waren nieuw voor mij en waren dus een welgekomen aanvulling! Er werd ook veel ingegaan op de vragen en de leefwereld van de cursisten. Diverse elementen waren herkenbaar binnen mijn context. Ik heb veel bruikbare en praktische tips gekregen in deze uitstekende training.”

Frank Hoste  
Stad Genk

 

“Véronique is een master in networking en dat is geen toeval. Met haar aanstekelijk enthousiasme en gedrevenheid weet ze mensen die willen werken aan hun uitstraling meer zelfvertrouwen te geven. Als je door Véronique onder handen bent genomen, dan weet je niet alleen hoe je je moet presenteren, of hoe je een presentatie dient te geven.... maar dan heb je ook het lef om zelfzeker op een podium te staan. En met haar aandacht voor non-verbale communicatie in haar coaching ben je zeker dat jouw impact maximaal zal zijn.”

Marc Neyrinck (Add Business)



“Véronique haar professionele aanpak levert je een dieper inzicht in je kijk op de wereld en hoe anderen je ervaren. Uitgaande van deze kennis geeft ze je tips en advies opdat je een evenwicht bereikt tussen je persoonlijkheid en je uitstraling. Hartelijk dank Véronique!”

Kathleen Stoffelen (Belgacom)



“Véronique heeft zelf een uitzonderlijke en inspirerende uitstraling en dat maakt haar, buiten een ervaringsdeskundige en expert op gebied van stijl en imago, een fantastische coach die anderen kan laten stralen zowel van binnen als van buiten!”

Johan Driessens (3S Consultancy)

 

 

,,In de cursus kregen we heel wat tips & tricks voor een geslaagde Powerpoint presentatie. Aan de hand van duidelijke do's en don'ts en concrete voorbeelden uit echte presentatie en eigen slides, heb ik geleerd krachtiger presentaties te maken met een heldere structuur. Ook de oefening om te presenteren aan mekaar is bijzonder leerrijk! ”

Eline Van Hecke
(Plantyn)

 

,,Ik wou graag leren hoe ik een presentatie beter kan in elkaar steken en meer uitstraling kan geven. Tijdens de training kreeg ik hierover heel wat tips aangereikt. Hiermee kan ik meteen aan de slag. Een uitstekende workshop!”

Sam Van Dijk
(Design Engineer, Artenius Pet Packaging)

 

“Sylvie Verleye weet haar kennis zeer levendig over te brengen. De tips rond presenteerstijl, opbouw van de presentatie en het gebruik van PowerPoint waren zeer waardevol. Ik heb meer gekregen dan verwacht. Deze super interessante dag is voorbijgevlogen!”

Inge Lauwers
(Marketing, LoQutus) 

,,De cursus leerde mij handige tips en vaardigheden. Tevens kreeg ik meer inzicht in hoe je een goeie structuur opbouwt voor een presentatie. Mijn mening is duidelijk: iedereen die op professioneel gebied presentaties geeft, dient deze of soortgelijke cursus te volgen!”

Carl Spelkens
(Senior Systems Engineer, Xylos)

 

 

,,In deze cursus heb ik geleerd hoe ik beter kan omgaan met bepaalde stressfactoren die ik zelf niet in de hand heb, en dit op een zeer aangename manier! De workshop was heel to the point en zeer leerrijk. Het is de meest interactieve traninig die ik ooit heb gehad en met een super docent. Ik heb het gevoel dat ik hier echt nog lang de vruchten van ga kunnen plukken."

Tracy Van Maercke
(Benteler)

 

,,Ik zocht naar een betere kijk op stress, ik wou het probleem begrijpen en aanvaarden. De training steeg boven alle verwachtingen uit. Ik had echt het gevoel dat deze training speciaal voor mij op maat was gemaakt. Daarom geef ik een 10 op 10."

Gunther De Smedt
(Director, Westcon)

 

,,Ik was zeer tevreden en ook de feedback van de collega’s is heel positief. Een aantal zaken die aan bod kwamen, worden nog steeds aangehaald dus dat is een goed teken. Benjamin is een aangename lesgever en de manier waarop hij het thema stress en burnout behandelt is absoluut een meerwaarde. "

Inge van Maercke
(Leielandscholen)

 

,,De training rond stress en burn-out was zeer succesvol. Het was precies wat we ervan verwacht hadden en iedereen was blij met de workshop. Hier gaan we zeker nog een vervolg aan geven. Het is een echte aanrader!"

Dirk Jacquemyns
(Human Resources Manager,ING Investment Management Belux)

 

 

"Ik wou graag mijn Verdere expertise in sales uitbouwen en nieuwe tips & tricks leren om nog actiever te kunnen luisteren naar de klant. We gingen meteen aan de slag met technieken rond attitude, lichaamstaal en hoe te reageren in bepaalde situaties.

Via de rollenspelen van mezelf en de collega's werden heel wat zaken duidelijk. De aanpak was super. Gisteren opleiding gehad, vandaag al een aantal zaken toegepast. En het werkt! ”

Petra Vandenheede
(Leaseplan Belgium)

 

"De sales training van Hilde Jacobs heeft mij geleerd actief te luisteren naar de klant en meer vragen te stellen. Ik kreeg ook concrete tools aangereikt om een verkoop beter af te sluiten. ”

Frank De Wit
(Jacco Maris)

 

"Trainer Hilde Jacobs schotelde ons sterke praktijkcases voor en gaf een goede uiteenzetting van de verschillende stappen van het verkoopsgesprek. ”

Giuseppe Di Rocco
(Hectas, Manager België en Luxemburg)

 

"De praktijkervaring van Hilde Jacobs gebruikt ze in haar training. Deze Sales Workshop was zo verfrissend voor ons team dat we volgend jaar als follow up een Fieldcoaching willen inplannen. ”

Georges Boeren
(Sales Manager Hectas Schoonhouden) 

 

 

,,Heb net deelgenomen aan de training Assertief Communiceren en mijn verwachtingen werden volledig ingelost. Het is zeker een aanrader voor eenieder die wil werken aan zijn assertiviteit in de dagdagelijkse communicatie zowel privé als zakelijk. Dankzij praktische tips en gevatte analyses voel je de verbeterpunten goed aan. Na de 2 eerste "theoretische" dagen volgde een voldoende ruime periode waarin je deze theorie aan de praktijk zelf kan toetsen en tijdens de 3de dag effectief een eigen case te gaan oefenen. Deze training blijft echt op je plakken. De trainer slaagt er in je op een positieve en opbouwende manier een spiegel voor te houden en daarnaast demonstreert hij zelf hoe je een aantal technieken kan toepassen om je assertiever op te stellen in diverse situaties. ”

Patrick Versee
(Sales Manager Belux, Gerflor Benelux)

 

,,Ik heb een boeiende communicatietraining achter de rug. Hoewel ik aanvankelijk overtuigd was de theorie wel te kennen heb ik enorm veel geleerd uit de rollenspelen met een professioneel acteur, onder de coachende begeleiding van Expert Academy. Wat aanvankelijk startte als een communicatietraining, is voor mij uitgemond in een excellente coachingsessie die me verplichtte om strategischer te denken, te handelen en te spreken. ”

Frédérique Bruggeman 
(Director, Robert Half International)

 

,,Ik wou graag beter leren grenzen stellen in conversaties, zonder agressief of arrogant over te komen en zo nog beter functioneren in mijn rol als buffer tussen teamleden. Mijn verwachtingen werden tijdens deze interactieve workshop volledig ingelost. Dankzij de DESC-methode leerde ik een techniek om emoties los te koppelen van mededelingen en het onderscheid te maken tussen gedrag en karakter. De interactie met de groep en de vlotte aanpak zorgden bovendien voor een zeer aangename opleidingservaring, ondanks de verschillende karakters in ons team. ”

Nele Dekeyzer
(Innovation Manager, Creax)

 

,,Mag ik eerlijk zijn? Ik stond heel sceptisch tegenover de cursus 'Assertief en Zelfverzekerd Communiceren'. Ze was mij overvloedig aangeraden door mijn collega's. Op het einde van de dag was ik heel aangenaam verrast. Door de verschillende situatiespelletjes, werden de meeste voorbeelden soms 'akelig' herkenbaar. Ik ga zeker de DESC-methode gebruiken. En in mijn communicatie ga ik daarnaast proberen meer stiltes in te bouwen. ”

Suzy Nouwen
(Planner, Rode Kruis Vlaanderen)

 

“In de cursus Assertief en Zelfverzekerd Communiceren heb ik geleerd mijn doel, plannen en meningen op een constructieve manier te communiceren. Ik ben me nu meer bewust van mezelf, mijn gedragingen en mijn gewoonten. De training is voorbij gevlogen: interessant, onderhoudend en to the point! ”

Marleen Gellens
(Team Coach TV-Vlaanderen)

 

“Dankzij de training werd ik me bewust van de oorzaken van mijn soms te agressieve communicatiestijl, zodat ik hieraan kan werken de volgende maanden. Ik kreeg tips om mijn manier van communiceren bewust aan te passen aan mijn gesprekspartner en heb geleerd stiltes te gebruiken als een krachtig instrument om anderen van mijn standpunten te overtuigen.”

Jerre Muylaert
(Projectleider Agentschap voor Facilitair Management, Vlaamse Overheid)

 

“Ik heb me ingeschreven voor de cursus Assertiviteit om beter te leren communiceren in moeilijke situaties zonder dicht te klappen. Ik werd me bewust van het feit dat er keuzes kunnen gemaakt worden, te allen tijde. Vooral het DESC-model was een echte openbaring voor mij. Jerko is een gedreven trainer, die zijn inzichten op een enthousiasmerende manier overbrengt.

Karen Derynck 
(Business Consultant, McDonald’s Belgium) 

 

“Lies Martens combineert een grote expertise en ervaring met een warme persoonlijkheid en een groot empathisch vermogen. De groep voelde zich onmiddellijk op zijn gemak en kreeg uitstekend advies. Via vele praktijkoefeningen kregen we direct bruikbare en heel nuttige tips aangereikt. ”

Lien De Keukelaere
Musea Stad Antwerpen

 

“Ik heb meteen enkele dingen geprobeerd, zoals mijn bedrijf in 30 seconden voor te stellen. Verder heb ik ook iets geleerd over mijn houding bij interviews én hoe ik antwoord moet geven op bepaalde vragen. De klemtoon op de praktijk was heel goed evenals het gebruikte beeldmateriaal. Lies is een zeer enthousiaste trainer, straalt dynamiek uit en weet waarover ze praat. Samengevat voldeed de cursus zeker aan mijn verwachtingen.”

Frans Heirbaut 
Parker Belgium

 

“De cursus beantwoordde integraal aan mijn verwachtingen. De trainer was geweldig goed zowel inhoudelijk als de wijze waarop de training gegeven werd. Ik heb nu meer inzicht hoe bepaalde vragen van de media te beantwoorden en welke technieken hiervoor gebruikt kunnen worden.”

Jan François 
Corporate Affairs Manager - Kuwait Petroleum North-West Europe