Verbindende Communicatie

Verbindende Communicatie

Verbindende communicatie kan een reddingsboei zijn om in moeilijke situaties conflicten te vermijden en om sneller tot een oplossing te komen. Deze opleiding biedt de deelnemers een methode om duidelijkheid te krijgen in communicatie en begrip en verbinding te scheppen tussen mensen.  Verbindend communiceren is immers een krachtige techniek om op een duidelijke en respectvolle manier een boodschap over te brengen.

Verbindende communicatie is een absolute must  voor een hechte samenwerking binnen bestaande  teams, tussen teams of afdelingen onderling en zeker ook naar klanten, partners of medewerkers. Verbindende communicatie opent deuren en zorgt voor een win-win voor alle betrokkenen. 

Doelgroep

De workshop Verbindende Communicatie is geschikt voor iedereen die op een respectvolle, assertieve en verbindende manier wil communiceren met klanten, medewerkers, collega’s en partners. Het is een uitstekende manier om onderlinge relaties in teams te versterken of klantencontacten te verbeteren. 

Programma

Volgende aspecten komen aan bod in deze praktijkgerichte opleiding: 

  • Wat is het doel van communicatie?
  • Hoe krijg ik meer impact?
  • De kracht van actief luisteren
  • Empathie: echt begrijpen wat de ander nodig heeft
  • Assertieve technieken: LEO, DESC en de sandwich techniek
  • Omgaan met emoties bij jezelf en bij de ander
  • Een boodschap op een heldere en duidelijke manier formuleren
  • Omgaan met moeilijke situaties
  • Via verbindende communicatie een probleem naar een oplossing brengen

Aanpak

In deze workshop krijgt u inzicht in de wat verbindende communicatie precies is via concrete voorbeelden, cases en oefensessies. U leert meteen de aangereikte technieken in de praktijk toe te passen. Op het einde van de workshop stapt u buiten met uw persoonlijke actieplan.

Resultaten

Na het volgen van de workshop Verbindende Communicatie beschikt u over de volgende vaardigheden:

  • Klantgerichtheid is niet langer een begrip, maar wel een doorleefde attitude
  • Problemen komen sneller tot een oplossing door de juiste focus
  • Uw ideeën of suggesties worden door anderen sneller aanvaard door uw verbindende manier van communiceren.
  • Conflicten worden voorkomen of makkelijk gehanteerd.
  • U slaagt  op een constructievere manier samen te werken met teamleden of medewerkers ook in moeilijke of uitdagende situaties.
  • U communiceert beter en effectiever.

 

 

                         

Inschrijven voor deze Open Training

Locatie Taal Data en uren Trainer Prijs
(Excl. BTW)
Inschrijven

DEN HAAG - NH Atlantic - Deltaplein 200, 2554 EJ Den Haag, Nederland

Liggingsplan
NL

Maandag 19 juni 2017 van 9u tot 12u30


Max. 12 deelnemers
Lieven Buyse

Lieven Buyse

€ 350,00

Inclusief deelnamecertificaat, persoonlijke checklist, syllabus en koffiepauze
Geen plaatsen meer beschikbaar

ANTWERPEN - Expert Academy, Mechelsesteenweg 109, 2018 Antwerpen

Liggingsplan
NL

Vrijdag 6 oktober 2017 van 9u tot 12u30


Max. 12 deelnemers
Lieven Buyse

Lieven Buyse

€ 350,00

Inclusief deelnamecertificaat, persoonlijke checklist, syllabus en koffiepauze
Inschrijven

Deze opleiding is beschikbaar als:

Compacte Workshop

Een korte, krachtige en intense vorm van training van een halve dag, een avondsessie of een moment naar keuze.

In company training

Als groepstraining voor meerdere medewerkers van uw bedrijf of organisatie.

Personal coaching

De perfecte oplossing voor wie een intensieve en praktijkgerichte training op maat wenst.

Contacteer ons voor meer info of een voorstel op maat