Klantvriendelijkheid en klantgericht communiceren

Klantvriendelijkheid en klantgericht communiceren

Klantvriendelijkheid is belangrijk voor het imago van het bedrijf. Tevreden klanten zijn ook trouwe klanten en zorgen dus voor meer omzet. Maar: hoe buig ik de wensen van de klant om naar de wensen van het bedrijf? Slaagt u er in de klant een tevreden gevoel te geven, ook als u hem niet heeft kunnen helpen? En hoe reageert u op klanten die een klacht hebben of agressief worden?


Deze actieve workshop zorgt er voor dat zelfs in een uitdagende markt uw cliënten tevreden zijn én blijven.

Doelgroep

De training "Klantvriendelijkheid en klantgericht werken" is gericht op alle commerciële medewerkers, leidinggevenden, sales managers en alle medewerkers die dagelijks met interne en externe klanten contacten onderhouden.

Programma

Volgende vragen komen in deze cursus aan bod:

  • Hoe gedraag ik me naar klanten?
  • Hoe buig ik de wensen van de klant om naar de wensen van het bedrijf?
  • Hoe ga ik om met lastige vragen of moeilijke situaties?
  • Welke vaardigheden heb ik nodig om klantgerichter te handelen?
  • Met welke technieken kan ik het klantengesprek beter leiden?
  • Hoe creëer ik een win-win situatie bij elk klantencontact?

In deze praktijkgerichte workshop gaan we meteen aan de slag. Onze aanpak is zeer pragmatisch en no-nonsense met waardevolle en direct bruikbare inzichten, technieken en vaardigheden.

 

Aanpak

In deze training wordt gewerkt aan de hand van concrete situaties uit uw eigen omgeving. Uiteraard leert u ook uit de praktijkervaring van de docenten. Dit resulteert in een training die direct toepasbaar is binnen uw organisatie.

Referenties

"Deze opleiding was zeer praktijkgericht en doorspekt met voorbeelden die gegrepen werden uit de dagelijkse werkomgeving van de medewerkers. Dit maakt de opleiding bijzonder boeiend en gevarieerd en onmiddellijk bruikbaar in de praktijk. Zo wordt de ‘sandwichtechniek’ dagelijks gebruikt wanneer een moeilijke boodschap moet gebracht worden. Ook andere technieken zoals de ‘kapotte grammofoonplaat’ of ‘misten’ komen regelmatig aan bod. Iemand die aan telefoon zegt “geen probleem, mevrouw” wordt wel eens op de vingers getikt door een collega met de woorden“foei, dat heeft Frederik ons niet zo geleerd”. Een echte aanrader voor iedereen die wel eens een telefoongesprek voert!”

Lieve Tourné
Customer Service Manager Freshmeals

 

,,Ik wil expert Frederik Imbo hartelijk bedanken voor de training ‘Klantgericht Communiceren’ die hij op onlangs op het bedrijf heeft gegeven. De feedback was heel positief: alle deelnemers waren zeer enthousiast en ze vonden het een hele geslaagde en leerrijke opleiding. ”

Marcelle Soons
HR - Mercer Belgium

 

,,Deze training was niet enkel een zeer goede opfrissing, het was ook een verdieping en bracht mij nieuwe en bruikbare inzichten. Vooral met de U-bocht en het gebruik van meta-taal kan ik direct aan de slag. ”

Daniel Howett
Coach Klantendienst - Van Gansewinkel



Inschrijven voor deze Open Training

Locatie Taal Data en uren Trainer Prijs
(Excl. BTW)
Inschrijven

ZEMST - Elewijt Center 

Tervuursesteenweg 564, 1982 Elewijt

Liggingsplan
NL

Dinsdag 17 oktober 2017 van 9u tot 17u


Max. 12 deelnemers
Véronique Hoex

Véronique Hoex

€ 595,00

Inclusief deelnamecertificaat, persoonlijke checklist, syllabus, verzorgde lunch en koffiepauzes
Inschrijven

Deze opleiding is beschikbaar als:

Personal coaching

De perfecte oplossing voor wie een intensieve en praktijkgerichte training op maat wenst.

In company training

Als groepstraining voor meerdere medewerkers van uw bedrijf of organisatie.

Compacte Workshop

Een korte, krachtige en intense vorm van training van een halve dag, een avondsessie of een moment naar keuze.

Contacteer ons voor meer info of een voorstel op maat