Opleiding 'Internet Marketing'
Deze opleiding op maat van uw organisatie? Meer info over online mogelijkheden? Contacteer ons
Internet marketing wordt steeds belangrijker in de totale marketing mix. De traditionele marketing is op sterven na dood. Uw klanten en prospecten bevinden zich immers online.
Hoe bereikt u uw doelgroep zo effectief mogenlijk via internet marketing? Welke zijn nu de meest geschikte internet tools, gaande van social media tot website optimalisatie? Wat werkt en wat werkt niet en vooral hoe kunt u het zelf eenvoudig toepassen? Welke vormen van content zijn er en hoe kunt u content marketing inzetten om top of mind te worden bij klanten en prospecten? Kortom hoe slaagt u er in om met een beperkt budget schitterende resultaten te behalen met internet marketing?
In deze praktijkgerichte cursus leert u alle ins en outs van online marketingtechnieken kennen met het oog op een efficiëntere klantenwerving en een hogere klantentevredenheid.
- Internet marketing als communicatiestrategie: hoe een effectief een overtuigende boodschap over te brengen?
- Website conversie: bezoekers versus rendement
- E-marketing in de praktijk: wat werkt en wat werkt niet? Tips & tricks en de te vermijden valkuilen
- Zoekmachine marketing: uw website aan de top
- Online advertising: banners versus pay per click
- E-mail marketing: de kracht van e-mail en het opbouwen van een waardevol klantenbestand
- Web 2.0 en social media als marketing tools zowel voor B-to-B als B-to-C
- Hoe haal je het meeste uit Youtube, Facebook, Linkedin en Twitter? Bewezen strategieën en effectieve cases
- Analytics: meten is weten. Hoe bereiken bezoekers uw website? Welke pagina's bekijken ze en hoe lang? Op welke links klikken ze? Welke sociale media gebruiken ze. Al deze waardevolle informatie kunt u gebruiken om uw toekomstige campagnes te optimaliseren.
De cursus “Internet Marketing” richt zich tot marketing professionals, promotieverantwoordelijken, commerciële medewerkers, webmasters, communicatieverantwoordelijken en iedereen die binnen de organisatie betrokken is bij resultaatgerichte communicatie.
Vooraf is er een schriftelijke intake zodat de workshop wordt aangepast aan uw specifieke situatie. De trainer analyseert uw website en social media gebruik en geeft u concrete tips die u meteen in de praktijk kunt toepassen.
Na de opleiding krijgt u toegang tot de volledige presentatie, bijkomende tips & tricks, checklists en cases.
In de cursus Internet marketing worden de voor- en nadelen van een aantal internet marketinginstrumenten onderzocht en direct toegepast. (e-mail campagnes, zoekmachine marketing, online advertising, blogs/communities...).
U leert tijdens deze praktijkgerichte cursus:
- Hoe u met minimale wijzigingen aan uw website meer omzet haalt
- Waarom een groot aantal bezoekers op uw site niet altijd relevant is
- Welke valkuilen u dient te vermijden bij de optimalisatie van uw website
- Hoe u geautomatiseerd een relatie opbouwt met potentiële klanten
- Hoe u renderende internet campagnes opzet met een minimum budget
- Op welke manier u een e-mail adresbestand opbouwt van potentiële klanten
- Welke online advertenties beter scoren dan andere
- Hoe u het maximum haalt uit Google adwords door de juiste zoektermen te kiezen
- Welke 5 blunders u absoluut dient te vermijden bij Google Adwords
- Op welke manier u Web 2.0 (Facebook, LinkedIn, Youtube ...) kunt inschakelen in uw marketing strategie
- Hoe u de resultaten van online campagnes efficiënt meet, opvolgt en bijstuurt.
Deze opleiding is ook beschikbaar als personal coaching, in-company training of compacte workshop.
Contacteer ons voor meer info of een voorstel op maat.
ReferentiesWat onze klanten denken van deze opleiding
"Voor ons als bedrijf is het belangrijk concrete en praktische informatie te krijgen rond website optimalisatie en het verbeteren van onze resultaten in zoekmoteren zoals Google. Al mijn verwachtingen werden tijdens de cursus internet marketing ingelost, zelfs meer dan dat. Eindelijk een opleiding die ik onmiddellijk in de praktijk kan omzetten. ”
Gaëlle Boterdael - PR & Marketing - Electronic Partner Belgium
"Ik wou graag meer inzicht verwerven in SEO en het selecteren van de juiste keywords. Tijdens de cursus werd het belang van de juiste metadata duidelijk uitgelegd. Ik kan nu meteen aan de slag met het optimaliseren van Google Adwords en het aanpassen van de metadata van de website.”
Vanessa Tassenoy - Sales & Communication Officer - Belga News Agency
"Ik wilde graag voldoende kennis verwerven over de diverse internet marketing technieken om onze verschillende providers van online toepassingen te challengen. In de cursus werden de voornaamste aspecten helder en duidelijk toegelicht zonder daarbij in ultieme details te vervallen. Vooral de tips rond structuur en opbouw van een website, e-mail opvolging en Google Adwords zijn meteen toepasbaar.”
Christophe Van Bever - Marketing - Bostoen Villabouw
"Mijn verwachtingen van de cursus Internet Marketing werden ruimschoots ingelost. Vooral de informatie over usability tests en het gebruik van Google Website Optimizer zijn punten die ik dadelijk wil toepassen. De cursus was helder en duidelijk en getuigde van een persoonlijke aanpak.”
Lydia Bottenburg - Marketingverantwoordelijke - Special Fruit NV
"De cursus Internet Marketing bracht ons op de hoogte van de nieuwe internet toepassingen. Onze aangeleerde kennis van Google Adwords en van het gebruik van de Social Media, kunnen we nu gaan gebruiken om een budgetvriendelijke promotiestrategie op te zetten.”
Griet De Prest - Communicatiemedewerker - Brugge Plus
"Al mijn verwachtingen zijn vandaag ingelost. Dankzij de cursus Internet Marketing zal ik kunnen experimenteren met een aantal tools, kan ik de statistieken van onze website beter opvolgen en zal ik in staat zijn om een betere strategie rond e-mail marketing op te starten. Trainer Lieven Buyse bracht zijn workshop met kennis van zaken, was interactief en slaagde er in om alle onderwerpen toe te passen op de realiteit van de deelnemers.”
Karen Boers - Marketing & Communications Manager - IBBT
"De training Internet Marketing bood voldoende afwisseling tussen theorie en praktijk. Met de tools rond e-mail marketing en internet advertising kan ik direct aan de slag. De trainer communiceert zeer duidelijk: professioneel en toch vlot. Bovendien slaagt hij erin interactie uit te lokken en de deelnemers op hun gemak te stellen.”
Stephanie Dierckxsens - Communicatieverantwoordelijke - Symfonieorkest Vlaanderen
"Trainer Lieven Buyse sprak met kennis van zaken en speelde constant in op vragen uit de groep. Zelf kreeg ik een duidelijk beeld over de optimalisatie van onze website. Op die manier kunnen we meer bezoekers genereren en worden we beter gevonden via Google.”
Manon Billiet - Communicatiemedewerker - Brugge Plus
"Doel was voornamelijk om een beter begrip van Online Marketing te krijgen. Hoe kunnen we de
return van die sociale media optimaliseren? Naast social media, welke zijn de andere peilers van
Online Marketing? Hoe bereiken wij onze doelgroepen het best? Op welke manier kunnen wij onze
ranking in Google verhogen?
De opleiding was zeer goed afgestemd op de noden en op de kennis van de deelnemers. De trainer gaf op een duidelijke en toegankelijke manier weer wat het potentieel is van Online Marketing voor
onze organisatie en wat wij kunnen/moeten doen om die mogelijkheden te benutten. De
deelnemers waren heel tevreden met de nieuw verworven inzichten en zijn nu nog meer bereid om
ermee aan de slag te gaan. ”
Ann Wouters - Business Faculty
Gerelateerde video'sOnze opleidingen in beeld
We maken gebruik van cookies om uw website ervaring te verbeteren.