Hoe maak je een goed Linkedin profiel?

over social media, Linkedin, sociale netwerken, social selling

linkedinbusinesscard.jpg

Een goed Linkedin profiel is de basis voor een succesvolle aanwezigheid op dit professionele netwerk. Als je zakelijk voordeel wil halen uit Linkedin dan is een goed uitgebouwd profiel van primordiaal belang. Want een sterk profiel brengt je meer views, meer connecties, meer aanbevelingen en uiteindelijk meer business. 

Er zijn 3 belangrijke zaken die jou gaan helpen om je profiel te onderscheiden van anderen:

  • Je profielfoto (Super belangrijk!)
  • Je koptitel (Dit is echte connectiemagneet)
  • Je samenvatting (Gebruik hierbij social proof)

Laten we deze 3 aspecten eens wat meer in detail bekijken.

Profielfoto

Ik zie nog heel veel profielen zonder profielfoto of met een onduidelijke, niet-professionele foto. Dat is een gemiste kans. Linkedin is een platform om een professioneel netwerk uit te bouwen. Netwerken zonder profielfoto is als naar een event gaan met een papier zak over je hoofd. Niet echt bevorderlijk om contact te leggen.

Hoe weet je nu of je een goede profielfoto hebt? In onderstaande video zie je een aantal voorbeelden van goede en minder goede Linkedin profielfoto's. Bovendien krijg een tip voor een gratis tool om tot een super professionele profielfoto te komen.

Koptitel

De koptitel of headline is het stukje tekst onder jouw naam. Standaard neemt Linkedin je jobfunctie, bijvoorbeeld Marketing Manager of Office Assistant. Op zich is daar niks mis mee, maar dit is niet echt inspirerend en je laat bovendien kansen liggen om nieuwe, waardevolle connecties te maken. Een goeie koptiel maken doe je met deze eenvoudige formule: jobtitel + naam bedrijf + keywords + WOW-factor.

Bekijk onderstaande video om te zien hoe deze formule werkt en hoe je dit kunt toepassen op jouw profiel.

Samenvatting

De samenvatting of summary is een uitgebreidere beschrijving van jezelf. Dit kan je zien als een stuk elevator pitch of storytelling. Hier kan je kwijt waar jij voor staat of wat je anderen te bieden hebt. Deze tekst is niet alleen belangrijk om de juiste mensen aan te trekken maar ook om gevonden te worden. Bovendien kan je in je samenvatting ook links leggen naar bijvoorbeeld je website, je blog en zelfs naar Youtube video's. 

In de video hieronder leggen we uit hoe je dit kan doen. Het is super gemakkelijk, dus laat deze kansen niet liggen en optimaliseer je profiel in 3 eenvoudige stappen.

 

Meer info: Cursus Linkedin

ReactiesWat vinden anderen van dit artikel?