Rekruteren en Employer Branding via sociale media

Sociale media zijn niet meer weg te denken bij rekrutering, werving en selectie. De strijd voor sterk talent woed in alle hevigheid!  En het talenten zelf wordt steeds kieskeuriger en veeleisender. High potentials zijn goed voorbereid op de volgende sprong in hun carrière.

Daarom zijn sociale media een cruciale tool voor uw HR-communicatie en bij de zoektocht naar talent.  Werkzoekenden gaan vaak eerst online - via sociale media - op zoek naar informatie over hun toekomstige werkgever.  Als recruiter is het dan ook van cruciaal belang om ook via deze weg met deze doelgroep te communiceren en te verbinden.  

In deze workshop ‘Rekruteren en Employer Branding’ bekijken we samen met u de actiedomeinen waar sociale media voor u als HR professional het verschil kunnen maken. 

Dit is cruciaal omdat de sociale media als LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram en zelfs TikTok ervoor zorgen dat kandidaten zich op een laagdrempelige manier kunnen oriënteren op u als werkgever evenals de weg te vinden naar uw vacatures. 

Zij zijn misschien geïnteresseerd in de inhoud van een vacature, maar hebben vooral behoefte aan informatie over de werkomgeving, de werksfeer, de activiteiten met collega’s … Deze info zoeken ze via contacten in hun netwerk, maar ook door direct vragen te stellen aan de recruiter, werkgever of mogelijke toekomstige collega’s.  Via een doelgerichte en heldere employer branding kunnen we er voor zorgen dat toekomstige medewerkers een helder antwoord krijgen op hun vragen, snel de juiste informatie vinden en een positief beeld krijgen van onze organisatie.