Moeilijke gesprekken voeren

Lastige of niet productieve werknemers, ontevreden klanten, confrontaties met teamleden…Als medewerker, leidinggevende of collega staat u er meestal niet om te springen om slecht nieuws te brengen of een confronterend gesprek aan te gaan met een personeelslid of een collega. Vaak wordt de moeilijke boodschap tot het laatste uitgesteld, of moet de betrokken medewerker het zelf raden, of wordt de feedback verpakt in een té positief jasje. Verder kan lichaamstaal er voor zorgen dat het moeilijke gesprek verkeerd begrepen wordt en volledig het doel mist.

In deze workshop worden concrete en direct toepasbare technieken aangeleerd om moeilijke gesprekken te voeren zonder de professionele relatie met anderen in gevaar te brengen.

In deze cursus krijgt u inzicht hoe u moeilijke gesprekken voor u kan laten werken. U leert zowel constructieve als corrigerende feedback te geven. Na deze opleiding zal u er in slagen om personen aan te sturen en te motiveren in een professionele omgeving.

Gerelateerde video'sOnze opleidingen in beeld