Succesvol prospecteren

Succesvol prospecteren

Hebt u ook koudwatervrees voor cold calling? Dan bent u niet alleen: de meeste commerciëlen zien op tegen prospectie en stellen deze activiteit vaak uit. Een goeie prospectie injecteert echter nieuwe zuurstof in uw bedrijf en zorgt voor nieuwe klanten en dus meer omzet. We verliezen immers jaarlijks gemiddeld 20% van ons klantenbestand, prospectie is dus broodnodig.


In deze workshop leren we afspraken maken in een nieuwe regio of een domein waar we ons klantenbestand nog meer kunnen uitbreiden. In deze praktijkgerichte cursus leert u technieken toe te passen om de succesratio van uw prospectie te verhogen, interesse te wekken met uw boodschap en flexibel in te spelen op de reacties van de prospect.


"Een prospect is een klant. Alleen: hij weet het nog niet!"

 

Doelgroep

De cursus "Succesvol prospecteren" richt zich tot beginnende en ervaren sales medewerkers die op zoek willen gaan naar nieuwe klanten. Het is zowel interessant voor kleine, beginnende zaakvoerders als voor de medewerkers van de klantenservice of call center die afspraken regelen voor vertegenwoordigers ‘on the road' en via een direct toepasbare en praktijkgerichte training het rendement van hun prospectiegesprekken willen verhogen.

Programma

Deze cursus is maximaal praktijkgericht. Via een rollenspel, dat wordt opgenomen op camera, simuleren we enkele telefonische afspraakgesprekken. Elke oefening toetsen we opnieuw aan de theoretische modellen en we kijken waar het nog beter kan.

Deze interactieve workshop leert u:

  • Uw prospectie succesvol voorbereiden
  • Hoe kan u nieuwe markten en prospecten aanboren?
  • Selecteren en segmenteren van de potentiële markten
  • Benaderen van een prospect: welke valkuilen vermijden?
  • Krijg die afspraak: hoe meer succes krijgen bij het telefonisch prospecteren?
  • Omgaan met weerstand en hoe die positief om te buigen
  • Bezwaren en uitvluchten weerleggen
  • Actief luisteren en peilen naar de ware behoeften van de klant en hoe u daar succesvol op kan inspelen
  • Het telefoongesprek met als doel een afspraak vast te leggen + afspraak bevestigen
  • De opvolging van een telefoongesprek: next steps
  • Een telefoongesprek positief afronden ook al is er geen afspraak. 
  • Organisatie van het prospecteren: routing, bezoekprogramma, tijdsbeheer.

 

Resultaten

Er wordt vooral vanuit de realiteit van de deelnemer gewerkt. Dit geeft direct gebruiksklare tools, tips en trics als resultaat. Deze worden meteen in de praktijk gebracht met behulp van camera oefeningen en gerichte feedback. Na deze cursus bent u in staat om uw regio te lijf te gaan,op zoek naar nieuwe klanten. Er wordt daarnaast een scenario en een actieplan opgesteld waarmee u meteen aan de slag kunt.

Referenties

“Ik wilde vooral mijn schroom overwinnen om te prospecteren per telefoon, structuur te kunnen brengen in een prospectiegesprek en hoe om te gaan met tegenargumenten. Tijdens de training gingen we meteen concreet aan de slag met oefeningen en camerafeedback. Ik leerde gebruik te maken van mijn eigen mentale ingesteldheid, positieve woordkeuze en de doelstelling van het gesprek voor ogen te houden.”

Ingrid Robberechts
(Loyalty Consultant, Joos Consulting)

 

“De zeer concrete tips en tricks uit deze praktijkgerichte training kon ik dadelijk toepassen op mijn werksituatie. Het was bovendien een plezier om trainer Hilde Jacobs te kunnen samenwerken.”

Vanessa Van Acker
(Product Manager, Nieuwe Media Groep) 

 

“Ik wil de graag leren hoe succesvol een afspraak te maken bij een klant via telefonische prospectie. Mijn verwachtingen werden volledig ingelost: de training was zeer duidelijk en overzichtelijk en er werd rekening gehouden met de individuele noden in de groep. Deze cursus is voor mij persoonlijk een oplossing om kwalitatieve afspraken te maken en tegenwerkingen van de prospect beter te kunnen weerleggen.”

Joachim Desmet
(Consultant, 3G Group) 

 

“ Ik wou heel graag weten hoe je een "neen" kunt ombuigen naar een "ja" tijdens een telefoongesprek voor een afspraak. Via praktijkoefeningen en het formuleren van mogelijke counterantwoorden is dit meteen in de praktijk toegepast. Daarnaast kreeg ik ook zicht op een duidelijke structuur van te volgen punten tijdens prospectie via de telefoon. Ik ben onder de indruk van de positieve lesstijl én de kennis van de trainer.”

Tom Van Remoortere
(Agora Press) 

 

Inschrijven voor deze Open Training

Locatie Taal Data en uren Trainer Prijs
(Excl. BTW)
Inschrijven

ANTWERPEN - Expert Academy, Mechelsesteenweg 109, 2018 Antwerpen

Liggingsplan
NL

Woensdag 13 september 2017 van 9u tot 17u


Max. 12 deelnemers
Hilde Jacobs

Hilde Jacobs

€ 595,00

Inclusief deelnamecertificaat, persoonlijke checklist, syllabus, verzorgde lunch en koffiepauzes
Inschrijven

Deze opleiding is beschikbaar als:

Personal coaching

De perfecte oplossing voor wie een intensieve en praktijkgerichte training op maat wenst.

In company training

Als groepstraining voor meerdere medewerkers van uw bedrijf of organisatie.

Compacte Workshop

Een korte, krachtige en intense vorm van training van een halve dag, een avondsessie of een moment naar keuze.

Contacteer ons voor meer info of een voorstel op maat