Opleiding 'Emotionele intelligentie / EQ'
- 27-05-2021 - Wavre - FR
- 5-10-2021 - Gent - NL
- 14-12-2021 - Brussel - FR
vanaf € 595,00 (Excl. BTW)
Deze opleiding op maat van uw organisatie? Meer info over online mogelijkheden? Contacteer ons
Emotionele intelligentie is een belangrijke succesfactor in het bedrijfsleven.
Hoe gaan we om met onze emoties en met die van anderen? Empathie, flexibiliteit en optimisme leiden tot betere relaties met klanten, collega's en leidinggevenden. Een hoog IQ op zich is immers geen garantie op een succesvolle carrière. Kennis alleen brengt ons niet altijd wat we zouden kunnen bereiken.
De combinatie en integratie van IQ met EQ is belangrijk. Personen met een hoog ontwikkeld EQ zijn doorgaans succesvoller en efficiënter in hun job. Het beheersen van emotionele vaardigheden als assertiviteit, omgaan met relaties, probleemoplossend denken, empathie en stresstolerantie draagt bij tot een succesvol leven, zowel privé als professioneel.
In deze praktijkgerichte workshop krijgt u de nodige tools en technieken aangereikt om op een emotioneel intelligente manier uw doel te bereiken.
In deze training ontwikkelen de 4 belangrijkste aspecten van succesvolle emotionele intelligentie.
Zelfbewustzijn
Realistisch zelfvertrouwen en emotioneel inzicht: je bent je bewust van hoe je in bepaalde situaties reageert. Je bent niet langer de speelbal van je emoties en dat sterkt je zelfvertrouwen.
Zelfmanagement
We werken aan onze veerkracht: hoe je emoties onder controle houden ook bij stresvolle situaties en anticiperen op onverwachte omstandigheden.
Empathie
Omdat je andermans perspectief begrijpt, kun je meer gedaan krijgen en zullen anderen je ook beter begrijpen. Je besteedt de volle aandacht aan je gesprekspartner en neemt de tijd om te begrijpen wat ze zeggen, zonder hen in de rede te vallen.
Relationele vaardigheden
Overtuigende communicatie: je maakt je punt op een heldere manier zodat mensen gemotiveerd zijn en je verwachtingen over hen duidelijk kennen.
Volgende topics komen aan bod tijdens deze interactieve training:
- Wat is EQ, en hoe is dit toepasbaar in de bedrijfswereld?
- Emoties, wat zijn ze en hoe kan ik ze sturen
- Hoe meer inzicht verkrijgen in mezelf en in anderen
- Gedachten, kan ik die zelf creëren?
- Slachtoffer versus verantwoordelijkheid nemen
- Focus, waar leg ik die?
- Zenuwen, onzekerheid en faalangst, de oorzaken en oplossingen
- Visualiseren, je kunt kiezen wat je zelf oproept
- Model van de logische niveaus, beperkende en stimulerende overtuigingen
- Aanscherpen van je zintuigen: hoe kan ik met iedereen op dezelfde golflengte komen?
- Waarden, overtuigingen, denkpatronen en attitude: hoe beperkend of stimulerend zijn ze in mijn dagelijkse realiteit, en wat kan ik er aan doen?
De cursus "Emotionele Intelligentie" richt zich tot iedereen die interactie heeft met klanten, externe partners of teams. Meer specifiek managers die hun team aansturen of motiveren, bedrijfsleiders, sales managers, inkoopverantwoordelijken en account managers. Deze training is eveneens uitermate geschikt voor personen die reeds een succesvolle loopbaan hebben, maar vinden dat er nog meer uit hun carrière/leven te halen valt en via zelfontplooiing deze weg willen bewandelen.
Het uitgangspunt van deze training is steeds de eigen werksituatie van de deelnemer. De kennis, inzichten en technieken die je zo krijgt, zijn dan ook direct toepasbaar in de praktijk. De training biedt een mix van kennisgericht ervaringsleren, praktische oefeningen en interactie tussen de deelnemers in de groep.
Deze opleiding zal je in staat stellen gemakkelijker je doelstellingen te bereiken in de organisatie. Je leert tijdens deze praktijkgerichte cursus:
- Meer inzicht te krijgen in wat EQ precies is en wat het effect ervan kan zijn op ons professionele leven
- Constructief en flexibel om te gaan met je eigen emoties en die van anderen
- Feedback te geven naar anderen toe zonder hen te kwetsen
- Op een constructieve manier om te gaan met kritiek
- Conflictsituaties te ontmijnen en op een positieve manier op te lossen
- Op een emotioneel intelligente manier omgaan met lastige of vervelende mensen
- Assertiviteit als hefboom te benutten voor een betere communicatie met anderen
Kies hieronder de datum en de gewenste locatie voor deze training.
Emotionele intelligentie is een belangrijke succesfactor in het bedrijfsleven.
Hoe gaan we om met onze emoties en met die van anderen? Empathie, flexibiliteit en optimisme leiden tot betere relaties met klanten, collega's en leidinggevenden. Een hoog IQ op zich is immers geen garantie op een succesvolle carrière. Kennis alleen brengt ons niet altijd wat we zouden kunnen bereiken.
De combinatie en integratie van IQ met EQ is belangrijk. Personen met een hoog ontwikkeld EQ zijn doorgaans succesvoller en efficiënter in hun job. Het beheersen van emotionele vaardigheden als assertiviteit, omgaan met relaties, probleemoplossend denken, empathie en stresstolerantie draagt bij tot een succesvol leven, zowel privé als professioneel.
In deze praktijkgerichte workshop krijgt u de nodige tools en technieken aangereikt om op een emotioneel intelligente manier uw doel te bereiken.
Datum
- donderdag 27-05-2021,
van 09u00 tot 17u00
Emotionele intelligentie is een belangrijke succesfactor in het bedrijfsleven.
Hoe gaan we om met onze emoties en met die van anderen? Empathie, flexibiliteit en optimisme leiden tot betere relaties met klanten, collega's en leidinggevenden. Een hoog IQ op zich is immers geen garantie op een succesvolle carrière. Kennis alleen brengt ons niet altijd wat we zouden kunnen bereiken.
De combinatie en integratie van IQ met EQ is belangrijk. Personen met een hoog ontwikkeld EQ zijn doorgaans succesvoller en efficiënter in hun job. Het beheersen van emotionele vaardigheden als assertiviteit, omgaan met relaties, probleemoplossend denken, empathie en stresstolerantie draagt bij tot een succesvol leven, zowel privé als professioneel.
In deze praktijkgerichte workshop krijgt u de nodige tools en technieken aangereikt om op een emotioneel intelligente manier uw doel te bereiken.
Datum
- dinsdag 5-10-2021,
van 09u00 tot 17u00
Emotionele intelligentie is een belangrijke succesfactor in het bedrijfsleven.
Hoe gaan we om met onze emoties en met die van anderen? Empathie, flexibiliteit en optimisme leiden tot betere relaties met klanten, collega's en leidinggevenden. Een hoog IQ op zich is immers geen garantie op een succesvolle carrière. Kennis alleen brengt ons niet altijd wat we zouden kunnen bereiken.
De combinatie en integratie van IQ met EQ is belangrijk. Personen met een hoog ontwikkeld EQ zijn doorgaans succesvoller en efficiënter in hun job. Het beheersen van emotionele vaardigheden als assertiviteit, omgaan met relaties, probleemoplossend denken, empathie en stresstolerantie draagt bij tot een succesvol leven, zowel privé als professioneel.
In deze praktijkgerichte workshop krijgt u de nodige tools en technieken aangereikt om op een emotioneel intelligente manier uw doel te bereiken.
Datum
- dinsdag 14-12-2021,
van 09u00 tot 17u00
Deze opleiding is ook beschikbaar als personal coaching, in-company training of compacte workshop.
Contacteer ons voor meer info of een voorstel op maat.
ReferentiesWat onze klanten denken van deze opleiding
"Als interim manager bij Infrabel, wou ik mijn team aantonen hoe je het leven anders kon zien. Deze verwachting werd perfect ingelost. Alle voorbeelden en citaten gaan wij onmiddellijk in de praktijk toepassen.”
Patrick Van der Kar - Infrabel
"Ik wou vooral weten wat emotionele intelligentie nu echt is en hoe ver ik zelf sta in het 'proces'. Het was een zeer deskundige cursus, doorspekt met tal van echte voorbeelden en bovendien zeer bevattelijk uitgelegd. Door prachtige manier van doceren en beantwoorden van vragen heb ik er heel wat van opgestoken voor mijn eigen persoonlijke ontwikkeling, vooral dan qua omgang met klanten en collega's. ”
Jean-Marie Van Haelewijn - De Mens Nu
Gerelateerde video'sOnze opleidingen in beeld
Deze website maakt gebruik van cookies! Meer details over onze cookies kan je terugvinden in ons cookiebeleid