Feedback geven en ontvangen

Feedback is onmisbaar als u met anderen samenwerkt. We sturen elkaars gedrag bij door feedback te geven en te ontvangen. Vaak wordt feedback echter als onprettig of als een vorm van kritiek ervaren, terwijl het net heel positief en opbouwend kan zijn. Hoe geeft u op een juiste manier constructieve feedback? En hoe gaat u best om met het ontvangen van feedback?

 Herkent u de volgende situaties?

  • U wilt feedback geven maar vreest dat dit als kritiek overkomt.
  • U geeft uw mening en merkt achteraf dat uw gesprekspartner daardoor is gekwetst, terwijl u enkel wou helpen.
  • Iemand moet bijgestuurd worden, maar staat niet open voor feedback
  • U ergert zich al weken aan het gedrag van een collega, maar weet niet hoe dit aan hem of haar duidelijk te maken.
  • Iemand uit het team presteert ondermaats, hoe brengt u dit het best ter sprake?
  • U bemerkt dat u te veel aandacht moet besteden aan medewerkers die minder functioneren, waardoor u vergeet om af en toe positieve feedback te geven aan zij die wel goed functioneren
  • Er is geen feedback cultuur in de organisatie, waardoor het soms moeilijk is anderen efficiënt aan te sturen. Hoe kan u een productieve feedback cultuur in uw bedrijf implementeren?

In deze cursus krijgt u inzicht hoe feedback precies werkt. U leert zowel constructieve als corrigerende feedback te geven en te ontvangen op het juiste moment en op een stimulerende manier. Na deze opleiding zal u er in slagen om feedback te gebruiken als krachtige tool om personen aan te sturen en te motiveren in een professionele omgeving.

ReferentiesWat onze klanten denken van deze opleiding

Gerelateerde video'sOnze opleidingen in beeld