Klantgericht werken

Een klantgerichte manier van werken is gericht op het bieden van een positieve klantervaring voor, tijdens en na de verkoop, om op die manier de klantentrouw en de tevredenheid te bevorderen.

Klantgerichtheid vereist echter meer dan het bieden van een goede klantenservice. Het komt er op neer om de klant in alles wat we doen centraal te stellen om een positieve ervaring te bieden en een lange-termijn relatie op te bouwen.

De basis van een klantgerichte aanpak is om zowel de externe als interne klantenen centraal te stellen in onze aanpak en attitude. Bedrijven en organisaties die een klantgerichte dienstverlening willen brengen hebben aandacht voor de manier waarop hun medewerkers met anderen omgaan. Ze werken aan een beleid waarbij klantgerichtheid een centrale rol speelt.

Enkele opleidingen die daarbij kunnen helpen:

Lees hier tips en artikels rond klantgericht werken.

    kritiek.jpg

    Omgaan met klachten en moeilijke klanten? Deze techniek werkt gegarandeerd.

    over Klantvriendelijkheid, Klantentevredenheid

    Niemand krijgt graag een klagende klant op zijn dak. En toch gebeurt het in elke organisatie en elk bedrijf dat klanten wel eens ontevreden zijn en dat laten weten, niet...

    Lees meer

    unhappy-happy.gif

    Een tevreden klant is goud waard

    over Klantvriendelijkheid, Klantentevredenheid

    Tevreden klanten zijn de motor van elke business. Zij zorgen niet alleen voor de omzet en de winst maar zijn ook bepalend voor uw imago en reputatie. 

    Lees meer

    happyfacecustomer.jpg

    Succesvolle bedrijven investeren in tevreden klanten

    over Klantvriendelijkheid, Klantentevredenheid

    Ik ben jarenlang grote fan geweest van het bedrijfsmodel van pc-fabrikant Dell : je bestelt online een computer die je zelf op maat samenstelt en deze wordt keurig bij je...

    Lees meer