Jan Buermans
Over de trainer
Jan Buermans is afgestudeerd als Master in de Communicatiewetenschappen en startte zijn loopbaan in sales bij de Gouden Gids.
Later werd hij Sales Manager bij Belgacom en Sales Director bij Versatel Telecom. Sinds 2003 wordt hij ten zeerste gewaardeerd om zijn creatieve, inspirerende en doordachte aanpak als internationale trainer, keynotespreker en (personal) business coach/consultant.
Tot zijn expertise behoren onder meer : people management & leadership, change management, sales, klantgerichtheid, communicatie, presentatietechnieken, storytelling, vergadertechnieken, assertiviteit, feedback, delegeren, time management, interculturele samenwerking, DE&I, onderhandelen …. Jan is daarnaast een veel gevraagde begeleider/moderator van creatieve brainstorms.
Jan is tevens gecertificeerd HBDI-trainer.
Enkele referenties:
4C Consulting, A. Schulman Plastics, ABX, ACV, ALD Automotive, AMAB, AS Adventure, AS4, Abbott, Ablynx, Acceleration Worx, Accent, Accor, Actemium, Ahlers, Alberdingk Thym Scholen, Allianz, American Express, Amgen, Aquafin, Arvato Services, Asquare, Astellas, Astrid Thienpont, Avio, B Braun, BMS, BP, Batibouw, Bayer Crop Science, Bayer Health Care Team, Bednet, Belfius, Belgacom, Belgische Improvisatie Liga, Bics, Bonka Circus, Bouwunie, British American Tobacco, Brussels Airlines, Café Corsari, Canon, Carglass, Chili Publish, Cigna, Coca Cola, Colruyt, Compass Belgie, Compumark, Computer Profile, Contrast Law, Core ICT, Cyberonics, DHL, De Lijn Stib/Mivb, De Mens Nu / Unie van Vrijzinnige Verenigingen, De Topondernemer, Departement Omgeving, Dexia, Dimarso, Electrabel, Encon, Eurogenerics, Eurogenerics (EG), Fintro, Fnac, Forever Living Products, Fortis, GB/Carrefour, GZA, Galapagos, HNN, Hewlett-Packard Belgium, Horecafocus, Hotel Hungaria, Hoya, IBBT / iMinds, ING, ISS, Imec, InSites Consulting, Infrax, Institute for European Studies, Interel, Intracto, Itineris, Jan De Nul, KBC, KPN, Kanaal 2, Kixx, Kixxx, Kleur Bekennen, Koeken Troef, Kuehne en Nagel, L&L, LBC, Leaf, Leaseplan, Lessius, Listen Up, Livanova, Luminus, Lust for Live, MTV, Makro, Martin hotels, Masterfood, Maxxium, Mazda, McBride, Medialaan, Merck Group, Morubel, Mylène, Neovia Logistics, Nintendo, Nobi, Novartis, Nuscience, OCMW Turnhout, OM Collective, Oleon, Opel, Ordina, Ormit, Oxfam, Parkeon, Peleman, Philip Morris, Pix4d, Plantyn, PriceWaterhouseCoopers, Procter&Gamble, Quick, Randstad, Rekenhof, Reliencelaw, Renewi, Robert Half, SD Worx, SGS, SecureLink, Siemens, Snelvertaler, Sony, Stad Berlaar, Straumann, Synergie Belgium, Telenet, Telindus, Tessenderloo Chemie, Thomas Cook, Tobania, Tomra, Total, Total Event, Toyota, Trilations, Trinomics, Umicore, Unigro, Unitron, Userfull, VMMa, VRT, Van Gansewinkel, Vandemoortel, Vedior, Verisure, Vinci Energies, Wago Belux, Wunderman, Xylos, Zurich, Rft, Roche Diagnostics
Referenties
“In de workshop Coachend Leidinggeven kreeg ik concrete tools en technieken aangereikt om op een motiverende manier mensen aan te sturen. De opleiding werd op maat gebracht zodat aan onze vragen een antwoord werd gegeven. Ik he geleerd mensen hun motivatie en reacties te begrijpen vanuit hun waarden. Ik weet nu ook hoe te analyseren, welke aspecten van een competentie er wel of niet goed zitten zodat er meer aandacht aan gegeven kan worden. Het was een zeer goede opleiding en de tijd vloog gewoon voorbij.”
Katleen ClaesenTarget Recruitment
“De trainer is erin geslaagd om op een praktische wijze, mij nuttige zaken bij te brengen. Het belang van open vragen stellen in het sales proces en durven een assertieve houding aannemen. Dit kan ik nu dagelijks meermaals toepassen. De opleiding is echt voorbijgevlogen. Ik vond het fantastisch! ”

Jo VandenbrandeGalapagos
“Expert Academy zorgde voor een zeer dynamische opleiding, erg to the point en onmiddellijk om te zetten in de praktijk. Via rollenspelen werd ik geconfronteerd met mijn te verbeteren punten op het vlak van Spreken voor Publiek.”
Dirk De SchuyteneerTraining Manager - Nycomed Belgium
“Ik ben nogal organisch in de rol van manager gerold en wilde via deze training een houvast bekomen om mijn aanpak aan te toetsen en te verbeteren. Ik kreeg absoluut nuttige handvaten om enerzijds te communiceren met het team en anderzijds ook te groeien van manager naar effectieve leidinggevende.”

Sarah De GendtTypografics
“Ik was op zoek naar een ervaringsgerichte en praktijkgerichte aanpak om coachend leiding te kunnen geven. De training was heel interactief en afgestemd op de deelnemers. Ik ga zeker aan de slag met het sjabloon voor het voeren van een functioneringsgesprek. Voortaan hou ik ook meer rekening met de verhoudingen van woorden en lichaamstaal en impact op de gesprekken die je voert. ”
Stijn HaegemanGO! Centrum
“Deze zeer inspirerende workshop leerde me hoe positief te communiceren in tijden van verandering en ook hoe communiceren met verschillende profielen binnen een team. We hebben het maximum gehad op de korte tijdspanne, dus kon het niet beter.”
Kim CoenenDe Lijn
“Er worden een aantal handvaten aangereikt die helpen om een boodschap op een overtuigende manier over te brengen. Vooral het praktische luik waar een filmpje gemaakt werd met de acteur was heel confronterend en leerrijk tegelijk. De belangrijkste les voor mij is dat de manier waarop gecommuniceerd wordt belangrijker is dan de inhoud, terwijl ik altijd van het tegenovergestelde overtuigd was. Het filmpje heeft dat pijnlijk duidelijk gemaakt. De training gaat mij niet alleen professioneel maar ook daar buiten helpen om op een overtuigende(rende) manier te communiceren.”
Nicolas MoermanEneco
“Binnen het vernieuwde MT van ons bedrijf, wilden we graag inzicht in de persoonlijkheidsprofielen om te zien hoe we optimaal samen kunnen werken en elkaar kunnen versterken. Deze workshop was uitstekend. Er werd helder uiteengezet hoe het profiel van alle individuele MT leden eruit ziet en wat dat betekent voor de samenwerking binnen het team. Het HBDI-model is ook zeer werkbaar om inzicht te krijgen in een betere communicatie en omgang met collega’s, leveranciers en klanten. Een workshop met hoge output!”

Edo Abels Morubel
“Door de aanpak van de lesgever kreeg elke deelnemer feedback over wat de aandachtspunten zijn bij de eigen persoonlijke manier van communiceren. De lesgever gaat met respect om met de cursisten en laat iedereen deelnemen aan het gebeuren. Door de enthousiaste aanpak zonder een voorgekauwde presentatie was het zeer eenvoudig om geconcentreerd te blijven tijdens de opleiding. De aangeleerde tips werden reeds toegepast in onderhandelingen die lopen na de opleiding.”
Nick HautekeeteEneco
“We zijn uiterst tevreden over de praktijkgerichte en professionele aanpak van Expert Academy. Ook de sessies met trainingsacteur zijn werkelijk een meerwaarde. Echt top!”

Olivier GauderBNP Paribas Fortis
“Ik wou graag inzichten krijgen in de denkwijze van onze team en zo de samenwerking verbeteren. Er was een mooi balans tussen theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen. Elk HDBI profiel werd gedetailleerd besproken waardoor wij nu een beter beeld hebben van onze communicatie, verwachtingen en informatieverwerking. Het resultaat is dat we meer begrip tonen voor elkaar. We willen zeker nog een vervolgtraining!”

Natalia KouzinaValeron
“Dankzij de opleiding is onze sales benadering veel proactiever geworden en halen we het maximum uit onze online meetings met klanten. Verder kregen we zeer goede tips en tricks om beter met prospectie calls om te gaan. Deze nieuwe manier van werken kan ik absoluut aanbevelen! ”

Raf NonnemanEuropean Spices
“Ik wou graag inzichten rond feedback geven, delegeren en management by objectives. Ik kan alleen maar zeggen: uitstekend op alle vlakken. De trainer brengt heel slimme werkkaders aan, die toepasbaar zijn in de dagelijkse bedrijfsomgeving, en besteedt erg veel tijd aan coaching en begeleiding. Met elk stuk van de opleiding kan ik concreet aan de slag, dat is net het sterke ervan.”

Peter VerbiestBonka Circus




























































