Open opleiding

Deze unieke, praktijkgerichte workshops worden gegeven in kleine groepen zodat een maximale interactiviteit kan worden gegarandeerd. Deelnemers aan vorige trainingen waren bijgevolg uiterst tevreden over het bereikte resultaat.

Dit zijn de voordelen van een open opleiding bij Expert Academy:

  • We werken in kleine groepen en daarmee krijgt elke deelnemer ruimschoots persoonlijke aandacht
  • Een unieke en sfeervolle trainingslocatie met verzorgde lunch en aangename omkadering
  • De training wordt aan uw specifieke noden en werkomgeving aangepast via een schriftelijke intake vooraf of interactief tijdens de dag zelf.

Een greep uit ons aanbodOpen opleidingen

Tevredenheidscore: 85%

Internet Marketing

Internet marketing wordt steeds belangrijker in de totale marketing mix. De traditionele marketing is op sterven na dood. Uw klanten en prospecten bevinden zich immers online.   Hoe bereikt u uw doelgroep zo...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Assertiviteitstraining - Assertief communiceren

In deze interactieve  assertiviteitstraining   krijgt u direct toepasbare technieken en tools aangereikt  om assertief te ommuniceren - ook in moeilijke situaties - en daarbij uw standpunt duidelijk te...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Time Management

Herkent u zichzelf wel eens in volgende uitspraken? "Ik jaag me voortdurend op in de auto, op het werk..." "Ik zit met mijn kinderen aan tafel, maar ben intussen met mijn mails bezig." "Als ik een probleem wil oplossen, gaat er zo...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Starten met Leidinggeven

Krijgt u plots nieuwe verantwoordelijkheden op uw bord? Wenst u uw leiderschap verder te ontwikkelen en op een écht inspirerende manier leidinggeven?  Bij managers, teamverantwoordelijken en leidinggevenden staan de te...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Efficiënt en productief vergaderen

Besprekingen, vergaderingen en meetings zijn vaak saai, duren te lang en leveren veelal geen concreet resultaat. Daarom wordt vergaderen vaak als tijdsverspilling beschouwd, terwijl efficiënt en productief overleg juist heel...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 86%

Change Management

Eén van de grootste uitdagingen van een organisatie is het effectief leiden van werknemers, teams, managers en structuren doorheen een veranderingsproces. Verandering roept vaak weerstand op. Hoe gaat u daarmee om? Ziet u een...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 89%

Elevator Pitch

Hoe krijgt u een idee verkocht? Hoe overtuigt u het management van een nieuw project? Hoe maakt u collega's warm om mee te stappen in uw verhaal? Elevator speech of elevator pitch is op een korte en duidelijke manier een...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 89%

Conflicthantering

Collega's die niet meer met elkaar willen samenwerken, een verzuurde relatie met je baas of teamleden, politieke machtspelletjes of aanslepende meningsverschillen... Conflicten en spanningen kunnen slopend zijn, de werksfeer verzieken...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 85%

Emotionele intelligentie / EQ

Hoe gaan we om met onze emoties en met die van anderen? Empathie, flexibiliteit en optimisme leiden tot betere relaties met klanten, collega's en leidinggevenden. Een hoog IQ op zich is immers geen garantie op een succesvolle...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 89%

Professioneel telefoneren en klachten behandelen

De meest voorkomende manier waarop klanten met uw dienst in contact komen, is ongetwijfeld via de telefoon. Klantvriendelijk de telefoon opnemen is dan ook belangrijk voor het imago van het bedrijf. Slaagt u er in de klant een tevreden...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 90%

Succesvol presenteren met of zonder PowerPoint

De cursus " Professioneel presenteren met of zonder PowerPoint " gidst u door alle onderdelen van een succesvolle presentatie. Hoe zorgt u ervoor dat uw boodschap duidelijk is en blijft plakken? Met welke technieken kan uw verhaal...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 87%

Succesvol onderhandelen

Succesvol onderhandelen hoort bij ons professionele leven en daarbuiten. Met welke onderhandelingstechnieken haal ik de beste verkoopsdeal binnen? Hoe zorg ik ervoor dat mijn dienst de boeiendste jobs krijgt? Op welke manier beding ik...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 91%

Spreken voor een groep

Wilt u graag vol zelfvertrouwen en met de nodige rust voor een groep spreken? Uw stem, taal en gebaren op overtuigende wijze kunnen gebruiken tijdens een presentatie? Er voor zorgen dat uw boodschap blijft hangen bij het publiek?...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 90%

Succesvol prospecteren

Hebt u ook koudwatervrees voor cold calling? Dan bent u niet alleen: de meeste commerciëlen zien op tegen prospectie en stellen deze activiteit vaak uit. Een goeie prospectie injecteert echter nieuwe zuurstof in uw bedrijf en...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Zakelijke profilering en uitstraling

Hoe kom jij over in business? Zeggen jouw personal branding, lichaamstaal en uitstraling hetzelfde als de woorden die je spreekt? Wil jij weten hoe anderen je zien? In het professionele leven kun je onmogelijk aan je...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 87%

Professioneel LinkedIn gebruiken

LinkedIn is het grootste online sociaal netwerk gericht op professioneel gebruik. Het is een ideaal platform om te netwerken en zo een kring van relevante en sterke zakelijke contacten uit te bouwen.  In...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 87%

Stemcoaching en uitspraaktechnieken

In het huidige bedrijfsleven is een goede beheersing en gebruik van stem, uitspraak, lichaam en taal van groot belang. Vandaar dat steeds meer professionals beroep doen op stemcoaching en stemtraining. Onze stem is een gevoelig orgaan...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Klantvriendelijkheid en klantgericht communiceren

Klantvriendelijkheid is belangrijk voor het imago van het bedrijf. Tevreden klanten zijn ook trouwe klanten en zorgen dus voor meer omzet. Maar: hoe buig ik de wensen van de klant om naar de wensen van het bedrijf? Slaagt u er in de...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 86%

Snellezen

Vraagt u zich wel eens af hoe u in hemelsnaam die berg informatie moet doorworstelen? Hebt u nog heel wat e-mails die op een antwoord wachten? Wat met die stapels nota's en dossiers? Om maar te zwijgen over die interessante artikels en...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 90%

Mindmapping

Een artikel samenvatten? Een nieuwe presentatie bedenken? Notities maken tijdens een meeting? Het kan allemaal veel efficiënter via een grafisch schema of mindmap. Mindmapping is een techniek om informatie sneller te verwerken en...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 87%

Feedback geven en ontvangen

Feedback is onmisbaar als u met anderen samenwerkt. We sturen elkaars gedrag bij door feedback te geven en te ontvangen. Vaak wordt feedback echter als onprettig of als een vorm van kritiek ervaren, terwijl het net heel positief en...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 89%

Consultative Selling - Sales training

Sales Training Verkopen lijkt eenvoudig. Een vlotte babbel en goed voorkomen lijken genoeg om er te geraken. Niets is minder waard. De klant verwacht geen product, hij verwacht een oplossing. Dit is de basis van deze...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Omgaan met verbale agressie

Steeds vaker worden medewerkers in hun job geconfronteerd met verbale agressie of grensoverschrijdend gedrag. Agressie op de werkplek kan ofwel intern veroorzaakt worden door collega's of door externe personen die niet tot het bedrijf...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 91%

Mediatraining

Hoe gaat u professioneel om met de media en de pers? Wat zegt u tegen journalisten die om een deskundige uitleg vragen? Hoe brengt u uw boodschap doeltreffend over? In deze mediatraining nemen we een kijkje achter de schermen van...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 90%

Evenementen organiseren

Organiseert u voor uw bedrijf of organisatie op regelmatige basis een opendeurdag, een congres, een personeelsfeest of een ander evenement? Wenst u hierbij op een creatieve en kostenbesparende manier te werk te gaan? Wilt u de...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 85%

Kom gratis in de pers

Gratis persaandacht krijgen is niet zo moeilijk. Met een goed persbericht hebt u al heel wat kans om in de krant te komen. Toch verdwijnen de meeste persberichten na een vluchtige blik in de prullenbak. Vaak staan bedrijven en...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 86%

Social Media Marketing

Hoe maakt u als bedrijf of organisatie optimaal gebruik van Social Media zoals Facebook, Twitter, Linkedin en Youtube? Een Facebook profiel of Twitter account aanmaken is niet zo moeilijk, maar hoe zet u deze sociale media in...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 89%

Klantgericht schrijven

Heldere en correcte correspondentie via brief, e-mail en zakelijke documenten Een heldere schriftelijke communicatie blijft in het bedrijfsleven zeer belangrijk. Of u nu communiceert via brief, e-mail, uw website of...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 86%

Minder stress, meer werkplezier

Krijgt u veel e-mails, vragen van klanten of collega’s? Ervaart u veel stress? Hebt u soms het gevoel dat er te veel op u afkomt? In deze praktijkgerichte workshop leert u als leidinggevende of medewerker meer tijd...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 87%

Nieuwe trends in presentatietechnieken

Hoe kunt u als spreker uw publiek meenemen in een boeiend, helder en overtuigend verhaal? Redt u het nog steeds met een doordeweekse PowerPoint presentatie? Of zijn er andere mogelijkheden zoals Prezi en Pecha Kucha om...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Communicatievaardigheden

Communicatie lijkt zo makkelijk maar dat is het helemaal niet. In deze training worden we ons bewust van de belangrijkste communicatievaardigheden die we elke dag nodig hebben in onze job. Deze praktijkgerichte...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 85%

Presenteren met Prezi

Prezi is een nieuwe presentatietool waarmee presentaties op een innovatieve en dynamische manier worden gemaakt. Wilt u wat meer dynamiek in uw presentaties? Dan is Prezi iets voor u! Prezi laat u toe om los te breken van de lineaire...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 85%

Lichaamstaal en non-verbale communicatie

Wist u dat meer dan 90 % van het effect van uw boodschap wordt gecreëerd door lichaamstaal en non-verbale communicatie zoals lichaamshouding, stem, intonatie, mimiek en oogcontact? Wilt u het gewenste effect bereiken en impact...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 87%

Succesvol netwerken

Wilt u graag effectiever, efficiënter en met meer plezier netwerken op de werkvloer, recepties, netwerk- en andere events? Uw netwerkvaardigheden ontwikkelen met de klemtoon op "duurzame relaties opbouwen" en uzelf bekend maken,...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 86%

Financieel Management voor niet-financiële functies

Meer en meer wordt van managers verwacht dat ze kunnen praten over financiële begrippen en inzicht hebben in financieel management. Een gedegen basiskennis en een helder financieel inzicht zijn immers erg belangrijk bij het nemen...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 86%

Krachtige slides maken

Vaak zien we begaafde sprekers volledig de mist in gaan door toedoen van een massa overladen, en saaie PowerPoint-slides. Presentaties met ingewikkelde grafieken, schreeuwerige kleuren, foute lettertypes, nutteloze animaties en...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 86%

Insights Discovery Training

Insights Discovery is een krachtig systeem dat uitgaat van psychologische voorkeuren. Het gevalideerd instrument, gebaseerd op het werk van Carl Jung, gebruikt de 4 kleuren rood, geel, blauw en groen om het persoonlijkheidsprofiel van...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 91%

Train de trainer

Het 'Train the trainer'-programma is de perfecte opleiding voor (beginnende) trainers, docenten en opleiders om hun huidige werkwijze te optimaliseren en te professionaliseren. In deze opleiding leert u hoe u een materie of...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Storytelling

Verhalen brengen mensen in beweging. Storytelling is daarom een effectief middel om anderen te inspireren, uw idee of project krachtig naar voor te brengen en de betrokkenheid en motivatie te vergroten. In de cursus...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 88%

Overtuigend Communiceren

Uw boodschap overbrengen is één zaak, maar anderen overtuigen is vaak een heel stuk moeilijker. Hoe krijgt u collega’s of medewerkers aan uw kant voor dat belangrijk project? Hoe zorgt u er voor dat uw voorstellen...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 86%

Effectief delegeren

Als leidinggevende is het belangrijk om taken te delegeren. Dit heeft 2 belangrijke voordelen: enerzijds kunt u zich daardoor beter op strategische doelstellingen focussen en zo betere resultaten behalen en anderzijds biedt u uw...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 92%

Verbindende Communicatie

Verbindende communicatie kan een reddingsboei zijn om in moeilijke situaties conflicten te vermijden en om sneller tot een oplossing te komen. Deze opleiding biedt de deelnemers een methode om duidelijkheid te krijgen in communicatie en...

Meer informatie

Tevredenheidscore: 90%

Omgaan met weerstand bij verandering

Omgaan met weerstand bij verandering is één van de meest uitdagende doelstellingen in vele organisaties en bedrijven. De meeste medewerkers staan wel open voor verandering, maar bijna niemand wil effectief veranderen als...

Meer informatie

Nog geen scores gekend

Omgaan met spreekangst

Last van spreekangst ? Stress voor een presentatie? Zenuwen telkens je het woord moet nemen of een groep toespreekt? Je hart bonkt in je keel, je handen gaan trillen, het slaat op je stem en je weet plots niet meer wat je wilde zeggen....

Meer informatie